سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

واریز ۲ هزار میلیارد تومان از جیب فرهنگیان | بدهی دولت دوازدهم به صندوق ذخیره

  • کد خبر: ۹۷۰۱۲
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
  • ۲
واریز ۲ هزار میلیارد تومان از جیب فرهنگیان | بدهی دولت دوازدهم به صندوق ذخیره
سرپرست دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اینکه فرهنگیان در سال‌های 1396 تا 1399 حدود دو هزار میلیارد تومان از حقوق خود را به صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت کردند، گفت: متاسفانه دولت 18 درصد از سهم خود را در این سال ها پرداخت کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، موسی بیات سرپرست دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص بررسی ارزیابی عملکرد ماده ۸۵ قانون ششم توسعه کشور، اظهار کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان در سال ۱۳۷۴ بر اساس تبصره ۶۳ قانون برنامه دوم با هدف ارتقای وضعیت معیشتی فرهنگیان تأسیس شد.

وی ادامه داد: مقرر شد تا پنج درصد از حقوق و مزایای فرهنگیان کسر شده و به حساب این صندوق واریز شود و دولت مکلف شد معادل همین مقدار را به عنوان کمک به صندوق ذخیره فرهنگیان به حساب این صندوق واریز کند.

بیات با بیان اینکه این اقدام در برنامه‌های دوم، سوم، چهارم و ششم وجود داشته است، افزود: بر اساس ماده ۸۵ قانون ششم توسعه، مجلس دولت را مکلف کرده است که ما به‌ازای واریزی فرهنگیان را به حساب صندوق واریز کند. 

* بین سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۳۹۹ مبلغ دو هزار میلیارد تومان به حساب صندوق واریز شده است

سرپرست دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس درباره واریزی فرهنگیان به صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار کرد: بین سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۳۹۹ از ۷۵۰ هزار عضو فرهنگی صندوق ذخیره فرهنگیان، دو هزار میلیارد تومان مجموعا به حساب صندوق واریز شده است. بر اساس ماده ۸۵، قانوناً باید دولت هم معادل همین مقدار را به حساب صندوق پرداخت می‌کرده است.

وی از بررسی بودجه سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ جهت تعیین میزان واریزی سالانه دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و بیان کرد: بر اساس بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس، متاسفانه دولت در طول سال های ذکر شده برای واریز سهم خود به صندوق، در بودجه سنواتی عددی در نظر نگرفته است و در حقیقت شاهد انحراف در قانون بودجه‌های سالیانه هستیم.

بیات افزود: در سال جاری واریزی فرهنگیان حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان باید باشد و معادل همین مقدار نیز باید در بودجه‌های سنواتی پیش بینی می کردیم اما اساسا چنین رویکردی در بودجه وجود ندارد.

سرپرست دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به واریز نشدن حجم زیادی از پرداختی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان، عنوان کرد: متاسفانه وقتی عملکرد دولت برای واریز به صندوق ذخیره فرهنگیان را مشاهده می‌کنیم، دولت فقط 18 درصد از دو هزار میلیارد تومانی که باید پرداخت می‌کرد را به صندوق واریز کرده است. در حقیقت دولت حدود 82 درصد عدم تحقق در پرداخت به حساب صندوق داشته است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
0
ازاین جیب بر میدارم به اون جیب میزارن معلمان نوش جونتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
0
ماهی صدودبیست میلیارد واریزی فرهنگیان شاغل کجا میرودکه با همکاران بازنشسته شا ن تسویه کامل نمیشود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->