درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اگر زمین در حال گرم شدن است چرا در صحرای آفریقا برف می‌بارد؟

  • کد خبر: ۹۷۰۸۶
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
اگر زمین در حال گرم شدن است چرا در صحرای آفریقا برف می‌بارد؟
بحران آب‌وهوا پیش‌بینی‌ناپذیر و اگرچه فرایند گرمایش زمین در بسیاری از کشور‌های آفریقایی نابودکننده است، ولی با این حال می‌تواند پدیده‌های نادر دیگری مانند سرمای شدیدی در منطقه صحرا را به همراه داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این هفته تصاویر جدیدی از صحرای بزرگ آفریقا در حالی که پوشیده از برف است، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. در طول ۴۰ سال گذشته، این پنجمین‌بار است که در این بیابان که دمای آن اغلب به بالای ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، برف می‌بارد.

این منطقه به همراه صحرای موسوم به «دره مرگ» در کالیفرنیا و چند شهر مانند دلول در شمال اتیوپی و وادی هالفا در جنوب سودان، از گرم‌ترین مکان‌های روی زمین است.
این بیابان عظیم خشک و بی‌آب و علف ۱۱ کشور شامل الجزایر، چاد، مصر، لیبی، مالی، موریتانی، مراکش، نیجر، صحرای غربی، سودان و تونس را در بر می‌گیرد. ارتفاع تپه‌های شنی آن تا ۱۸۰ متر می‌رسد و آب در آن بسیار کمیاب است؛ بنابراین هنگامی که عکس‌هایی با نمای زیبا از تپه‌های شنی در این منطقه را می‌بینید، ممکن است این پرسش برای شما ایجاد شود که چگونه چنین چیزی امکان دارد؟

این تصاویر که اوایل ژانویه به دست عکاسی به نام «کریم بوشطاطه» گرفته شده، برف و یخ را در نزدیکی شهر عین صفرا در شمال غربی الجزایر نشان می‌دهد.
این منطقه در ۴۰ سال گذشته تنها چند بار برف به خود دیده است. تنها موارد ثبت شده قبلی برف در عین صفرا در سال‌های ۱۹۷۹، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ میلادی بوده است.
عین صفرا در کوه‌های اطلس و در ارتفاع هزار متری از سطح دریا قرار دارد و از آن به عنوان دروازه صحرا یاد می‌شود. این شهر در استان نعامه الجزایر و نزدیک مرز مراکش واقع شده است.
زمانی که عکس‌ها گرفته شده، دمای هوا ۲- درجه بوده است.

بارش برف در صحرای بزرگ آفریقا بسیار نادر است؛ زیرا اگر چه ممکن است دما در شب بسیار سرد شود، اما معمولا آب کافی در هوا برای تشکیل ابر برفی وجود ندارد. بحران آب‌وهوا پیش‌بینی‌ناپذیر و اگرچه فرایند گرمایش زمین در بسیاری از کشور‌های آفریقایی نابودکننده است، ولی با این حال می‌تواند پدیده‌های نادر دیگری مانند سرمای شدیدی در منطقه صحرا را به همراه داشته باشد. براساس مطالعه‌ای علمی که نتیجه آن در مجله ساینس منتشر شده، رویداد نادر سرمایش شدید در این گونه مناطق را می‌توان به گرم شدن قطب شمال نسبت داد. این مطالعه اگرچه در ایالات متحده انجام شده، اما در آن پیش‌بینی شده که در نتیجه گرم شدن کره زمین، احتمال ایجاد امواج سرما نیز در سراسر جهان بیشتر می‌شود.
به گفته مجمع جهانی اقتصاد، نتایج این مطالعه «ضرورت کاهش سریع انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را که به گرم شدن کره زمین منجر می‌شود، به ما نشان می‌دهد.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->