آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳ آیین مال‌باختگی | چندخطی درباره کتاب «کلاهبردارِ من» نوشته حنیف قریشی
سرخط خبرها

شهردار مشهد با هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی دیدار کرد

  • کد خبر: ۹۷۰۹۸
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
شهردار مشهد با هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی دیدار کرد
نشست شهردار مشهد با هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی دیروز برگزار شد. در این نشست، سید عبدا... ارجائی به بیان وجوه مشترک شهرداری با رسانه‌ها پرداخت و از ضرورت انجام فعالیت‌های مشترک گفت.

به گزارش شهرآرانیوز - نشست شهردار مشهد با هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی دیروز برگزار شد. در این نشست، سید عبدا... ارجائی به بیان وجوه مشترک شهرداری با رسانه‌ها پرداخت و از ضرورت انجام فعالیت‌های مشترک گفت. اعضای هیئت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی هم با بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی رسانه، خواستار کمک شهرداری در اختصاص مکانی به خانه مطبوعات و دیگر رسانه‌های فعال استان، مساعدت در برگزاری جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان و حمایت از این تشکل صنفی برای تأمین مسکن خبرنگاران شدند.

سرفصل‌هایی برای فعالیت‌های مشترک

سید عبدا... ارجائی در این دیدار گفت: فلسفه ذاتی و وجه مشترک مدیریت شهری و رسانه‌ها خدمت و ارتباط با مردم است، اگر رسانه‌ها مخاطب نداشته باشند معنایی ندارند و فلسفه وجودی شهرداری هم بدون مردم، بی معناست.

شهردار مشهد گستردگی را دیگر وجه مشترک کاری هر دو مجموعه دانست. او با بیان اینکه شهر را نمی‌توان به تنهایی ساخت، یادآور شد: به نظر می‌رسد برای فعالیت‌های مشترک، سرفصل‌های زیادی وجود دارد، اما آنچه اهمیت دارد، تبدیل این سرفصل‌ها به هدف و برنامه است.

به گفته شهردار مشهد الرضا (ع)، امروز رسانه‌های رسمی، باید برای بازگشت به جایگاه اصلی خود از زاویه مخاطب، تلاش خود را افزایش دهند.

ارجائی با طرح این پرسش که «جایگاه مشهد در آینده چیست؟» نیز گفت: به نظر من رسانه‌ها باید آینده نگر باشند، خوب بشنوند، ببینند و ترسیم کنند. نکته بعدی توجه به مسائل اساسی شهر است؛ زمانی که مسائل اصلی را گم می‌کنیم، مسائل دست چندم سوژه می‌شوند. او همچنین از رسانه‌ها درخواست کرد که دست به دست شهرداری، حلال مشکلات باشند.

آمادگی رسانه‌ها برای امیدآفرینی

غلامرضا بنی اسدی، نایب رئیس هیت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی نیز در این دیدار از رسانه‌ها و خبرنگاران به عنوان سربازان جبهه فرهنگی انقلاب یاد کرد که برای اعتلای نظام و انقلاب تلاش می‌کنند.

او با اشاره به آمادگی رسانه‌های استان برای ایجاد امید و ارتقای آن در جامعه گفت: خوشبختانه این فرصت به دلیل وجود رسانه‌های حرفه‌ای و توانمند و پر تلاش، مهیاست.

علی پاکباز خسروشاهی، مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی نیز با اشاره به پیشینه این تشکل صنفی مورد تأیید و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: خانه مطبوعات استان در سال ۱۳۸۰ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و به عنوان یکی از خانه‌های مطبوعات پیشتاز در کشور محسوب می‌شود.

او به مشکلات این مجموعه از جمله نبود مکانی مناسب برای استقرار و شکل گیری برنامه ها، نداشتن بودجه به منظور برنامه‌های آموزشی، صنفی، رفاهی و ... اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی با وجودفراوانی رسانه ها، هنوز موفق به برگزاری نمایشگاه مطبوعات نشده است و در حوزه رقابت رسانه‌ای هم فقط یک نوبت در سال ۱۳۹۵ اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری را برگزار کردیم و پس از آن، همکاران خبرنگار ما همچنان منتظر و متوقع برگزاری چنین رویدادی هستند.

انتظار اصحاب رسانه از زبان نمایندگان آن‌ها

مجتبی نوریان، دبیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی نیز با اشاره به پیشنهاد طرحی برای ایجاد مجتمع رسانه‌ای که از سالیان قبل مطرح شده است بیان کرد: برخی از استان‌ها توانستند این کار را انجام دهند؛ اما در استان ما با وجود ایده پردازی آن و نیز به عنوان یکی از قطب‌های رسانه‌ای کشور، چنین امکان و فرصتی فراهم نشد و مدیران رسانه‌ها پراکنده و با سختی فعالیت می‌کنند.

مجتبی محمودی، دیگر عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی هم با یادآوری شعار، «جهان شهر برکت و کرامت»، برای مشهد مقدس در دوره فعلی شورای شهر و شهرداری، گفت: تحقق این شعار، ابزار رسانه‌ای می‌خواهد بنابراین لازم است ارتباط با رسانه‌های کشور‌های مختلف به ویژه فارسی زبانان، بیش از این باشد و بدان توجه ویژه شود.

محمودی، همچنین پیشنهاد اختصاص مکان مناسب برای دفاتر افکار عمومی یعنی نشریات و پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها در مشهد، سامان دهی سیستم توزیع نشریات و دکه‌های مطبوعاتی، تقسیم عادلانه آگهی‌های شهرداری به رسانه‌های مختلف و مطبوعات، برون سپاری برخی ویژه نامه‌ها در موضوعاتی مانند جهان شهر به دیگر رسانه ها، آموزش‌های عمومی و تخصصی اصحاب رسانه و نیز نام گذاری خیابان‌ها به نام خبرنگاران فقید کرونا را مطرح کرد.

توحید آرش نیا، خزانه دار خانه مطبوعات نیز رویکرد شهردار مشهد را پاسخگویی دانست و پیشنهاد کرد برای تعمیم این اتفاق به زیرمجموعه‌های شهرداری، مدیران کانال ارتباطی مستقیمی با مردم به ویژه در شبکه‌ای مجازی داشته باشند و در کنار آن، شهرداری برای ایده پردازی پروژه‌ها به هویت بخشی مکانی توجه داشته باشد.

محمدجواد رنجبر، دیگر عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی هم، با اشاره به خلأ جشنواره تخصصی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان، برگزاری این جشنواره را به عنوان فرصتی برای رقابت خبرنگاران و رسانه‌ها دانست و تأکید کرد: خراسان رضوی با وجود دارا بودن ویژگی‌هایی همچون رسانه‌های برتر مجازی کشور، روزنامه‌های سراسری و همچنین رسانه‌های متعدد و خبرنگاران حرفه ای، متأسفانه نتوانسته است به این انتظار دیرینه آنان به دلیل مشکلات بودجه ای، پاسخ دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->