جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت
سرخط خبرها

ذوب‌آهن برنده دربی نصف‌جهان/کاظمی تاثیرگذارترین و سلمانی پرامتیازترین

  • کد خبر: ۹۷۱۲۶
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
ذوب‌آهن برنده دربی نصف‌جهان/کاظمی تاثیرگذارترین و سلمانی پرامتیازترین
تیم بسکتبال ذوب آهن توانست از سد سپاهان در دربی اصفهان بگذرد.

یاسر سماوات/شهرآرانیوز، در ادامه رقابت‌های مرحله دوم مقدماتی لیگ برتر بسکتبال تیم‌های ذوب آهن و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان به مصاف هم رفتند و در نهایت ذوب‌آهن اصفهان ۹۶ - ۷۹ پس از دو دهه و اندی دریی نصف جهان را از سپاهان برد.

آغازگران ذوب‌آهن: سجاد مشایخی، فرید اصلانی، آرمان زنگنه، ارسلان کاظمی و علیرضا مرتضوی
سرمربی: فرزاد کوهیان

آغازگران سپاهان: محمدرضا بهرام‌زاد، عماد سلمانی، فرهاد صبوری، پیام کیانی و شارا زادوریان
سرمربی: علی خسروی

کوارتر نخست/شروع کوبنده ذوب
در ابتدای بازی فرید اصلانی سبد اول را گرفت، ولی شاید کسی فکرش را نمی‌کرد، ذوبی‌ها ۵ دقیقه بدون آنکه امتیازی بدهند پیاپی از همشهری سبد بگیرند! ۵ امتیاز آرمان، ۴ امتیاز دیگر فرید اصلانی، لی‌آپ مشایخی و این بار ۳ امتیازی آرمان، ذوب را ۱۵ - ۰ پیش انداخت. نیمی از کوارتر نخست گذشته که عماد سلمانی با خطای ارسلان پشت خط پرتاب آزاد می‌رود. دست عماد، اما می‌لغزد! پرتال دوم او، ولی طلسم سبد ذوب را می‌شکند، ۱۵ - ۱. سجاد مشایخی، اما جفت پرتاب موفق دارد. عماد این بار با لی‌آپ برای سپاهان سبد می‌گیرد. حالا موتور زرد‌ها روشن می‌شود! امیرحسین مجیری اولین ۳ سپاهان را می‌زند و اندوان عماد آن‌ها را به ۹ می‌رساند. ۳ امتیازی اصلانی را هم معین خرسندی پاسخ می‌دهد. ذوب‌آهن دست بردار نیست و این بار با مشایخی ۳ می‌زند، اما عماد سلمانی، ستاره وقت اول سپاهان تلافی می‌کند. تک پرتاب آزاد عدد اختلاف را به ۱۰ می‌رساند. سبد بعدی سهم آقاجانی است و سلمانی‌با ۳ امتیازی‌اش هم سپاهان را به ۲۰ می‌رساند هم بازی خوبش زا تکمیل می. کند. ۲۵ - ۲۰ به سود ذوب.

کوارتر دوم/ سلمانی ستاره بی‌چون و چرا
اصلانی بازهم سبد اول را می‌گیرد، اما این کوارتر اوضاع سپاهان بهتر است. کیانی پشت خط پرتاب آزاد بی‌اشتباه است و ۳ امتیازی فرید اصلانی، ذوب را به ۳۰ می‌رساند. سلمانی با دو سبد پیاپی کارش را در این وقت آغاز می‌کند. بهرام زاد هم چند پرتاب آزاد موفق دارد. سپاهان بازی را به دست می‌گیرد و با دو پرتاب علیرضا مرتضوی و ارسلان برتری را پس می‌گیرد و این بار سلمانی بازی را مساوی می‌کند تا نشان دهد ستاره بی‌چون و چرای سپاهان است. ۳ امتیازی موسوی، نیمکت سپاهان را یه آسمان می‌فرستد. آن‌ها برای نخستین بار پیش افتادند. ارسلان سبد بعد را می‌گیرد. کیانی باز هم تک پرتاب آزاد موفق دارد. ۵ امتیاز پیاپی مشایخی پایان‌بخش نیمه اول است. ذوب‌آهن ۴۲ - ۳۹ برنده به رختکن می‌رود.

کوارتر سوم/ گاندوها
نیمه دوم با درخشش ارسلان و امتیازگیری آرمان و مشایخی، ذوب به ۵۰ می‌رسد. مرتضوی و مجیری اختلاف را کمتر می‌کنند، اما ارسلان و مشایخی بازهم برای ذوب سبد می‌گیرند. ۳ پرتاب آزاد سپاهان با بهرام‌زاد و آقاجانی، پاسخش پرتاب پیرامونی ارسلان است تا ذوب‌آهن به ۶۰ برسد. پرتاب ۳ امتیازی مجیری و اندوان ۴ امتیازی آقاجانی اختلاف را به ۴ کاهش می‌دهد. ۶۰ - ۵۶. سلمانی و مشایخی سبد‌های بعدی را می‌گیرند. اصلانی و مشایخی ذوب را به ۶۶ می‌رسانند و پوریا خلیفه سلطان، با سبد دیرهنگامش سپاهان را به ۶۰ می‌رساند. احمدی جوان هم برای ذوب‌آهن سبد می‌گیرد، گاندو‌ها با سبد‌های ارسلان، مرتضوی و اصلانی ۷۳ - ۶۲ پیش می‌افتند.

کوارتر چهارم/ فاتحان نصف جهان
پس از امتیازآوری مرتضوی، مشایخی هم ۳ امتیازی عماد سلمانی را پاسخ می‌دهد و جمع امتیازات ذوب با لی‌آپ مرتضوی ۸۰ می‌شود. عماد یک امتیاز از پرتاب آزاد می‌گیرد. چند رفت و برگشت و لی‌آپ آرمان زنگنه که برخلاف بازی‌های گذشته، این بار ۴۰ دقیقه کامل در میدان نیست. دو لی‌آپ از مرتضوی و اصلانی و در این اثنا عماد سلمانی دوباره موتورش را روشن می‌کند و ۹ امتیاز روی دو‌ پرتاب پیرامونی، دو پرتاب آزاد و یک‌لی‌آپ بگیرد، اما این فقط اختلاف را کمتر می‌کند. ارسلان و مشایخی بازی خوب خود را با دو سبد تکمیل می‌کنند و خرسندی سبد پایانی را برای سپاهان می‌گیرد. ذوب‌آهن ۹۶ - ۷۹ فاتح دربی اصفهان می‌شود.

بهترین‌ها
در این دیدار عماد سمانی با ۳۳ امتیاز و سجاد مشایخی با ۳۱ امتیاز، پرامتیاز‌ترین بازیکنان دو تیم بودند. ارسلان کاظمی نیز با ۱۷ امتیاز، ۲۲ ریباند و ۷ پاس منجربه گل کارآیی ۳۵ را به ثبت رساند و تاثیرگذارترین بازیکن میدان لقب گرفت. فرید اصلانی نیز با کسب ۲۶ امتیاز برای ذوبی‌ها درخشید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->