نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

قصه سردار به سر رسید!| نگاهی به عملکرد سردار آزمون در سال‌های اخیر

  • کد خبر: ۹۷۲۲۷
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
قصه سردار به سر رسید!| نگاهی به عملکرد سردار آزمون در سال‌های اخیر
بایرلورکوزن مقصد سردار آزمون شد و حالا او باید بیشتر از قبل مواظب حواشی خارج از زمینش باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بایرلورکوزن مقصد سردار آزمون شد و حالا او باید بیشتر از قبل مواظب حواشی خارج از زمینش باشد.
سرانجام انتقال سردار آزمون روی کاغذ آمد و شایعات زیرنظرگرفتن فلان باشگاه و علاقه فلان مربی به ستاره تیم زنیت تمام شد و آزمون به لورکوزن پیوست؛ تیم سوم لیگ آلمان که دست‌کم برای ما ایرانی‌ها نام آشنایی است. جدای از اینکه این انتقال به‌هیچ‌عنوان هواداران فوتبال در ایران را هیجان‌زده نکرد، سؤال اساسی این است که آیا این تیم بهترین انتخاب برای سردار بود؟

درحقیقت باید بگوییم که ما در ایران بیشتر از ظرفیت سردار برای انتقال او از زنیت حساب باز کرده بودیم. او مهاجم شش‌دانگی است و آمار روی کاغذ هم این موضوع را تأیید می‌کند، اما او هیچ‌وقت مدنظر تیم‌های بزرگی مثل لیورپول، یوونتوس و... نبود.

در زنیت سن‌پترزبورگ سردار ۶۲ بار در ۱۰۴ بازی در همه مسابقات موفق به گل‌زنی شده است. او به‌عنوان بهترین بازیکن روسیه در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد و در تیم‌ملی هم بسیار عالی جلو رفت و ۳۹ گل در ۶۰ مسابقه به ثمر رسانده است، اما یادمان نرود که آزمون ۲۷ سال سن دارد و این بزرگ‌ترین ابهام برای خریدش توسط تیم‌های مطرح اروپاست که معمولا ترجیح می‌دهند روی بازیکنان مستعد با سن کمتر سرمایه‌گذاری کنند.

برای اینکه این موضوع را بیشتر درک کنیم، باید بگوییم که لورکوزن آزمون را به‌صورت رایگان به خدمت گرفته است؛ درحالی‌که زنیت برای انتقال زودتر از موعد بهترین مهاجم لیگ روسیه حدود ۵ میلیون یورو درخواست کرده بود که باز هم تیمی حاضر به پرداخت این رقم نشد و خب به همین دلیل سردار از فصل آینده برای تیم آلمانی به میدان خواهد رفت.

درباره پیشینه حضور ایرانی‌ها در آلمان همه خاطرات خوبی از دوران حضور بازیکنانی مثل دایی، کریمی، مهدوی‌کیا و هاشمیان در بوندس‌لیگا داریم، اما بایر لورکوزن هیچ‌وقت مقصد خوش‌خاطره‌ای برای ما نبوده است. علی موسوی، داریوش یزدانی و مهدی پاشازاده هیچ‌گاه حتی یک بازی کامل هم در ترکیب این تیم به میدان نرفتند تا همین موضوع به جدایی زودهنگامشان یا حضور در تیم دوم باشگاه ختم شود.

استقبال از آزمون در باشگاه آلمانی هم قابل قبول بود تا مهاجم ایرانی با روحیه خوب به تیم جدیدش برود. بهترین توصیف که توجه فوتبال‌دوستان ایرانی را جلب کرد، مربوط به رودی فولر، مدیر ورزشی باشگاه، بود که گفت «سردار بسیار سریع است، در هوا خوب کار می‌کند و از قدرت قرارگیری در فضا‌های مناسب برخوردار است، اما توانایی‌های این بازیکن فقط معطوف به گل‌زنی نیست. سردار در گل‌سازی نیز تواناست، به‌خوبی با دیگران ترکیب می‌شود و گزینه‌ای مناسب برای لورکوزن است.»

به‌هرحال سردار درمجموع ۲۵۸ بار با پیراهن تیم‌های روسی به میدان رفت و درنهایت با ۱۰۴ گل، لیگ روسیه را به مقصد بوندس‌لیگا ترک خواهد کرد؛ کشوری که از لحاظ انضباطی بی‌شک وضعیت متفاوتی را برای سردار رقم خواهد زد. او بهتر از هرکسی می‌داند که آلمان‌ها مثل روس‌ها با او بر سر این حواشی مراعات نخواهند کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->