بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات
سرخط خبرها

ببینید؛ چگونه جعبه های بسته بندی موجب ارز آوری میشوند؟

  • کد خبر: ۹۷۲۵۵
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
ببینید؛ چگونه جعبه های بسته بندی موجب ارز آوری میشوند؟
وظیفه اصلی بسته بندی محافظت از کالای درونی است، یکی از ویژگی های پک خوب است که بتواند ارز آوری کند و باعث درآمد زایی گردد.

گزارش آگهی

بسیاری از شما حرف های کلیشه ای را درباره پک یک کالا شنیده اید و اکثر تمامی این جملات به گوشتان آشنا می آید. جملاتی همانند؛ بسته بندی وظیفه محافظت از محصولات را دارد، بسته بندی نمی گذارد کالاهایتان تا رسیدن به مقصد صدمه ببینند و جملاتی نظیر آنها را بارها شنیده ایم و البته می دانیم که درست میباشند و حقیقت دارند.

اما در کنار وظیفه اصلی بسته بندی همانطور که گفته شد محافظت از کالای درونی است، یکی از ویژگی های پک خوب است که بتواند ارز آوری کند و باعث درآمد زایی گردد. حالا در این مقاله می گوییم که چه عواملی باعث ارز آوری از طریق بسته بندی خواهد شد که توصیه میکنیم تا انتها مطالب همراه ما باشید.

ارز آوری از طریق بسته بندی چگونه است؟

بهتر است بدانید یک بسته بندی نوین و مدرن علاوه بر محافظتی که از محصولات شما انجام میدهد به گونه ای جنبه تبلیغاتی نیز دارد و همانند یک استند پویا عمل میکند و به صورتی که میتواند آمار فروش شما را جا به جا نماید. حالا سوالی که پیش می آید آن است که چگونه میتوان یک بسته بندی را به سمت برندی کشاند که باعث ارز آوری و سود هرچه بیشتر گردد؟

کالاهایی که سهم انبوهی از آنها صادر میگردد میتوانند گزینه خوبی برای ورود ارز به کشور باشند. محصولاتی مثل: زعفران، میوه و صیفی جات، خرما، لوازم خانگی و غیره باید درون یکسری جعبه های کارتنی و مقوایی، بسته بندی گردند که هم آنها را سالم به مقصد برساند و هم فروششان را تضمین کند.

برخی از صنایع تولید بسته بندی در ایران نیز وجود دارند که بسته بندی هایی مخصوص صادرات تولید میکنند تا در معرفی کردن برند نقش داشته باشند. شما میتوانید با کلیک روی لینک زیر از نمونه های بسته بندی آنان دیدن کنید.

مرتبط بخوانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع  محصولات بازار داخلی و صادراتی

نظر خود شما چیست؟ حتما بارها از روی ظاهر قضاوت نکن را شنیده اید و میدانید که قضاوت از روی شکل ظاهری کار درست و انسانی به حساب نمی آید ولی در برخی از موارد عکس این موضوع صدق میکند.

جعبه و کارتن لوازم خانگی

شما از کجا می خواهید بفهمید که درون یک بسته بندی زشت و نامرغوب کالای شیک و مناسب وجود دارد؟! خب، مسلما هیچ گاه به این مسئله فکر نمیکنید که درون یک جعبه بی کیفیت، محصولی لوکس و لاکچری در انتظارتان باشد در این مدل موارد کمتر کسی به این فکر می افتد که حتما درون یک جعبه نامرغوب کالای درخشان یا زیبایی پنهان باشد.

در مورد محصولات و کالاهای مصرفی این گونه است که بسته بندی آن تاثیر بسیار زیادی در فروششان خواهد داشت و تمامی مشتریان و مصرف کنندگان در برخورد اول جذب پک یک کالا میشوند و بعد از آن پروسه افزودن به سبد خریدشان اتفاق می افتد.

حتی در مواردی دیده شده است که آن را به سبد خریدشان اضافه کنند ولی در لحظه آخر محصول مشابهی را می یابند که در رنگ و طرح بندی و توضیحات روی آن، تاثیر بیشتری روی ضمیر ناخودآگاهشان گذاشته و به صورت غیر ارادی آن را جایگزین میکنند.

البته مثال هایی که زدیم در مواردی است که شما به دنبال برند خاصی نباشید و در جستجوی کالایی هستید که میخواهید برای اولین بار آنرا امتحان کنید تا به مشتری دائمی اش تبدیل شوید. همه برندهایی که معروف و شناخته شده هستند نیز در یک دوره زمانی این مشکلات و مسئله ها را طی کرده اند اما چه چیزی باعث شد که نایک به یک برند خاطره انگیز در ذهن مخاطب تبدیل شود و تجریبات شیرینی را در ذهن آنان یاد آوری کند؟

اصلی ترین کاری که آنها برای تثبیت برندشان در خاطر افراد انجام دادند، آن بود که دست از تلاش بر نداشتند و همواره در حال آزمون و خطا کردن میباشند. این تست کردن ها علاوه بر کمک هایی که ممکن است بسیار نیز مثبت باشد، ریسک های مخصوص به خودش را دارد و شاید در برخی موارد باعث ریزش سطح کیفی یا علاقه مندی مشتریان گردد.

پس باید بدانید زمانی که هر ایده و فکری که قرار است اجرایی کنید را از طرح و رنگ گرفته تا مدل بسته بندی و متریال مصرفی، در ابتدا باید کاملا از تمامی زوایا و توسط افراد کارشناس بررسی شود تا به مرحله عملیاتی برسد. این گونه میتوان تا حدودی بازخوردها را پیش بینی کرد و خطرات ریسک آن کمتر میگردد. حالا بریم ببینیم که در بحث بسته بندی چه المان هایی باعث فروش بیشتر یا ارز آوری به کشور میگردد؟

جعبه و کارتن بسته بندی

جعبه کارتن میوه و صیفی جات

اول از همه باید بگوییم که خوشبختانه ایران نیز یکی از نقاط قوت در زمینه بسته بندی در جهان تبدیل شده است. البته این موضوع به قول معروف هنوز کار دارد و این جعبه ها و کارتن های بسته بندی باید چه المان هایی را داشته باشند که بتوانند موجب ارز آوری شوند؟

کیفیت بسته بندی

اساسی و اصلی ترین فاکتوری که برای یک محصول و بسته بندی آن اهمیت ویژه ای دارد و در نگاه مشتری و مصرف کننده نیز بسیار مهم میباشد، آن است که محصولی که می خرند از کیفیت بالایی برخوردار باشد. زمانی که شما بهای چیزی مثل لوازم منزل و خانگی، مواد غذایی یا حتی لباس را پرداخت میکنید توقع دارید که در یک بازه زمانی معقول برایتان کار کند و زودتر از موعد از بین نرود، خرا ب نشده و یا شکسته نشود.

به همین دلیل است که برندهایی که از کیفیت و متریال مرغوب در تولید محصولاتشان  دریغ میکنند باید این چالش را بپذیرند که هیچ گاه کالاهایشان دیده نشود و مورد استقبال کسی قرار نگیرد. کیفیت و مرغوبیت تنها محدود به خود محصول نخواهد شد و بسته بندی آن نیز باید از لحاظ کیفیت جایگاه بالایی باشد تا هم بتواند نظر مشتریان را به خود جلب کند و هم محصول را سالم به دست آنان برساند.

پس در نتیجه پیشنهاد میکنیم که هیچگاه کیفیت را فدای کمیت نکنید یعنی زمانی که متریال خوبی در دسترس ندارید زمان تولید بسته بندی محصولات را به وقت مناسب تری موکول کنید. هزینه بسته بندی نکته بسیار مهمی است که بخش مالی و تامین نوع جنس آن به کارتن سازی بر میگردد. هر چه شما به متریال مصرفی، نوع محصول و طرح و رنگ آن اهمیت بدهید، از نگاه مشتری نیز این سعی و تلاش شما ارزشمند تلقی میشود.

مرتبط بخوانیدمحاسبه آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

طرح بندی و رنگ آمیزی

نوع طراحی و حسی که در اولین لحظه دیدن یک محصول به شما منتقل میشود هیچ گاه از ذهنتان خارج نمی شود. اکثر محصولات با بسته بندی عرضه میشوند و کمتر کالاهایی را می بینید که بدون بسته بندی باشند. پشت هر طرح و رنگی که برای بسته بندی محصولات به کار رفته است، یک ایده و خلاقیتی نهفته است که تنها از ذهن ایده پرداز یک طراح بر می آید.

در نظر گرفتن مواردی همچون: فرهنگ و سلیقه مردمان کشور، رنج گروه سنی، جنسیت، حیطه و حوزه فعالیت، همه و همه در نقش و نگاری که یک طراح روی پک کالایی پیاده سازی میکند بسیار نقش دارد. شاید باور نکنید که این موضوع به چه میزان حائز اهمیت است. برخی فکر میکنند زمانی که فقط یک جعبه دایکاتی وجود داشته باشد تا محصول را درون آن قرار دهند کافیست و دیگر نمیتوان المان های زیبایی به آن اضافه کرد.

اما باید بدانید که جعبه یا کارتن یک محصول میتواند تا چه مقدار روی فروش آن تاثیر گذار باشد. برای درک بهتر موضوع با یک مثال در ادامه ما را یاری کنید. فرض کنید که یک کالای صادراتی مثل زعفران دارید، خب حالا قرار است این کالای با ارزش و گران قیمت را به سایر کشورها مثل آلمان و اسپانیا صادر کنید. آیا قرار دادن کالای گران و لوکسی مثل زعفران درون یک جعبه ساده مقوایی بدون چاپ کار عاقلانه و درستی است؟

مسلما خیر، چون علاوه بر اینکه بسته بندی با کالا هیچ گونه سنخیتی با هم ندارند، یقین داشته باشید فروش خوبی نیز نخواهد داشت. پس ببینید بسته بندی مناسب برای هر نوع کالایی تا چه میزان میتواند در ناخودآگاه تاثیر بگذارد و نظر و دیدگاه مشتریان را تغییر دهد. همین نکات به نسبت بی اهمیت و ریز، موجب ارز آوری خواهد شد و لازم نیست که شما تولید کنندگان و صادر کنندگان برای کسب درآمد و یا ارز آوری کردن دست به کارهای نشدنی و محال بزنند. با همین تکنیک های کوچک و ریز میتوانید فروش فوق العاده محصولاتتان را تجربه کنید.

جعبه و کارتن مواد غذایی

خلاصه مطالبی که گفته شد آن است که ارز آوری از طریق بسته بندی محصولات اهمیت زیادی دارد و در کنار کیفیت محصول و معروفیت آن برند بسیار میتواند در شناخته شدن برندتان و فروش فوق العاده تاثیر گذار باشد. به خاطر داشته باشید اگر تولید کننده محصولات صادراتی هستید نظر و سلیقه مردمان آن کشور را در نظر بگیرید و بدانید چگونه میتوانید در ذهنشان تاثیر گذاشته و جایی در دلشان باز کنید.

کدام بسته بندی را برای محصولاتتان انتخاب میکنید؟

شما برای محصولاتی که دارید چه نوع بسته بندی را سفارش میدهید تا برایتان تولید کنند؟ بسته بندی های شیشه ای؟ فلزی؟ یا پک های مقوایی و کارتنی؟ خب بدون اغراق باید بگیم که بسته بندی های مقوایی و کارتنی یکی از بهترین بسته بندی هایی میباشند که میتوان برای انواع محصولات استفاده کرد چرا که امکان تولید آنها در انواع و مدل های فراوانی وجود دارد و با قابلیت چاپ بالایی که دارد میتوان انواع رنگ ها و طرح ها را روی آن چاپ شود. سرعت تولید بالا و بازیافت سریع آنها یکی از عوامل مهم به کارگیری در تمام دنیا میباشد.

به اصطلاح Turn browsers into buyers with Unique Packaging Designs  با طراحی بسته بندی های منحصر به فرد مرورگرها رو فروشنده کنید برای رسیدن به این موضوع میتوانید با کارتن سازی های بیشماری که در سطح کشور وجود دارند و کار تولید جعبه و کارتن بسته بندی را انجام میدهند از تیم مشاوره آنها جهت کسب اطلاعات بیشتر از چگونگی تولید و طراحی بسته بندی های کارتنی و مقوایی اقدام نمایید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->