با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
سرخط خبرها

پیش بینی روند بورس تا انتهای سال ۱۴۰۰ | در بهار آینده بازار سبز می‌شود؟

  • کد خبر: ۹۷۲۷۷
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱
  • ۱
پیش بینی روند بورس تا انتهای سال ۱۴۰۰ | در بهار آینده بازار سبز می‌شود؟
با اعلام رسمی بسته حمایتی دولت از بورس و زمزمه‌های رفع تحریم‌ها، برخی کارشناسان آینده روشنی را در آینده نه چندان دور برای بازار سرمایه متصوراند اما این گمانه‌ها تا چه حد رنگ تحقق به خود می‌گیرد؟

به گزارش شهرآرانیوز، بازار سهام در هفته‌ای که گذشت شاهد افت سنگینی بود. به رغم رشد ۱٫۷ درصدی شاخص کل در آخرین روز معاملاتی، شاخص نسبت به هفته گذشته با افت چهار درصدی روبه‌رو بود. برخی از کارشناسان معتقدند رشد بورس در روز چهارشنبه، هیجانی بود و تا ابهامات رفع نشود سرخی بورس ادامه دارد.

بازار سهام در هفته‌ای که گذشت شاهد افت سنگینی بود. به رغم رشد ۱٫۷ درصدی شاخص کل در آخرین روز معاملاتی، شاخص نسبت به هفته گذشته با افت چهار درصدی روبه‌رو بود. برخی از کارشناسان معتقدند رشد بورس در روز چهارشنبه هیجانی بود و تا ابهامات رفع نشود سرخی بورس ادامه دارد.

مریم محبی، کارشناس بازار سهام در این خصوص گفت: شرایط بورس همچنان سردرگم و پر از ابهام است. اخبار مثبت و منفی زیادی از مذاکرات برجام می‌شنویم. قوانینی که مجددا روی بازار سهام و شرکت‌ها وضع می‌شود و نرخ‌های دستوری که شرایط شرکت‌ها را متغییر می‌کند نیز ادامه دارد. همگی این موارد شرایط بی‌ثبات اقتصادی را رقم می‌زند که بورس را در مسیر نامشخصی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: روند منفی و مثبت ناگهانی و بی‌دلیل، نشان از عدم ثبات در بازار است و همان‌طور که تحلیلگران اعلام کردند تحلیل بازار به سختی انجام می‌شود. در حال حاضر، بازار بیش از عوامل تکنیکال از عوامل بنیادی تاثیر می‌گیرد. خروج پول حقیقی و کاهش حجم معاملات نیز ناشی از تکنیکال نیست.

محبی خاطرنشان کرد: در این هفته، جلسه‌ای با مجلسی‌ها داشتیم که انتظار می‌رفت در نتیجه آن بازار در اوایل هفته مثبت شود، اما نشد. در نهایت چهارشنبه و بعد از سخنرانی رئیس‌جمهور شاهد رشد شاخص کل بودیم. باید توجه داشت که برخی از نماد‌های بزرگ و تاثیرگذار مثل شستا همچنان بسته است و ما انتظار اتفاقات عجیب و غریب بیشتری داریم. تا پایان سال انتظار افق روشنی در بورس ندارم. در این بازار اتفاق خاصی نمی‌توان پیش‌بینی کرد. به شیب کند مثبت در بورس امیدوارم، ولی این به معنای جبران شدن زیان‌ها نیست. سردرگمی باید به سرعت از بورس خارج شود.

این کارشناس عنوان کرد: بازار سهام نیازمند بازگشت اعتماد سهامداران است، اما در این شرایط انتظار رونق و رشد از بازار نمی‌رود، اما انتظار افت ریادی هم ندارم. روند فرسایشی بازار ادامه پیدا می‌کند تا تکلیف ابهامات مشخص شود. اما با توجه به وضعیت موجود تمامی این موارد به سال آینده موکول می‌شود.

منبع: تجارت‌نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
0
0
اگر بورس یک ماه سبز نباشد دیگه امیدی نخواهد بود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->