اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

شهردار مشهد: فرایندها به نفع مردم اصلاح شود

  • کد خبر: ۹۷۳۴۳
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
شهردار مشهد: فرایندها به نفع مردم اصلاح شود
شهردار مشهد در مراسم تکریم و معارفه مدیران‌کل دفتر نوسازی و تحول سازمانی و امور مالی و ذی حسابی شهرداری با اشاره به اینکه برخی فرایند‌ها از زمان تصمیم تا اجرا طولانی هستند، گفت: بر این نکته تأکید داریم که فرایند‌ها به نفع مردم اصلاح و کوتاه شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در ادامه تغییرات در ساختار مدیریت شهری مشهد، مراسم تکریم و معارفه مدیران‌کل دفتر نوسازی و تحول سازمانی و امور مالی و ذی حسابی شهرداری با حضور شهردار مشهد برگزار شد تا پس از تکریم احمد صالح آبادی، امیر جباری به عنوان مدیرکل جدید امور مالی و ذی حسابی شهرداری مشهد آغاز به کار کند و در مسئولیت مدیرکلی دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد نیز پس از تکریم از هدی پیروی، مهدی یاراحمدی خراسانی مشغول فعالیت شود.

شهردار مشهد در این مراسم با اشاره به اینکه برخی فرایند‌ها از زمان تصمیم تا اجرا طولانی هستند، گفت: بر این نکته تأکید داریم که فرایند‌ها به نفع مردم اصلاح و کوتاه شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدا... ارجائی افزود: شهرداری برای حفاظت از حقوق مردم محکم ایستاده است و در این مسیر برای همکارانی که به مدیریت شهری کمک می‌کنند و بر سر حقوق مردم به هیچ وجه کوتاه نمی‌آیند و معامله نمی‌کنند، ارج و احترام ویژه‌ای قائلیم.

احساس وظیفه درقبال ۳.۵ میلیون نفر

شهردار مشهد اظهار کرد: اکنون ما با واسطه، نماینده بیش از ۳.۵ میلیون نفر مردم مشهد هستیم و ذره‌ای از سازمان متعلق به ما نیست؛ بنابراین باید به اندازه ۳.۵ میلیون نفر احساس مسئولیت و وظیفه کنیم.
ارجائی تصریح کرد: در کنار حقوق مردم مشهد، حقوق زائران امام رضا (ع) هم باید محافظت شود.

ارجائی با بیان اینکه در حوزه مالی بار امانت بسیار سنگین است و در این حوزه آقای صالح آبادی فشار سنگینی را در این سال‌ها بردوش داشت، افزود: آقای رنجبر نیز باید بدانند در دوران سختی به حوزه سنگین مالی و ذی حسابی وارد شده اند و نیاز است همه تلاششان را برای حفظ امانت و تسهیل در روند امور مالی به کار گیرند.

شهردار مشهد با قدردانی از تلاش‌های هدی پیروی در حوزه دفتر نوسازی و تحول سازمانی، گفت: آقای یاراحمدی نیز از نیرو‌های توانمند بدنه شهرداری هستند که باید برای قانونمندشدن ساختار شهرداری اقدام جدی کنند و به روند کار سرعت بدهند.

ارجائی تصریح کرد: مناسب نیست که در شهرداری ۲ ساختار وجود داشته باشد. ساختار مصوب و ساختار اجرایی معنا ندارد. مدیرکل جدید دفتر نوسازی و تحول سازمانی باید این موضوع را از طریق وزارت کشور پیگیری و حل کند.
وی افزود: برخی سازمان‌ها اساس نامه مصوب ندارند یا اقداماتشان موازی با اداره کل‌ها و معاونت هاست. این موضوع‌ها باید به سرعت حل وفصل شود.

مردم گرفتار فرایند طولانی کار هستند

شهردار مشهد با بیان اینکه مردم و حتی خود همکارانمان در شهرداری گرفتار پیچیدگی‌های فرایند‌ها و طولانی شدن کار‌ها هستند، اظهار کرد: مردم چه گناهی کرده اند که شهرسازی و آتش نشانی در فرایند‌ها اختلاف دارند؟
ارجائی ادامه داد: اگر برخی فرایند‌ها اصلاح شود، چرخ پاسخگویی و فعالیت شهرداری مشهد به راحتی می‌چرخد و اصطکاک درون سازمانی به کمترین حد می‌رسد. اکنون صدور یک پروانه و پایان کار چقدر طول می‌کشد؟ این روند‌ها را هوشمند و فرایند‌های مرتبط با آن را کوتاه‌تر کنید.

اهمیت حوزه مالی شهرداری برای شورای شهر

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: حوزه مالی و ذی حسابی به دلیل حساسیتی که دارد، برای شورای اسلامی شهر از اهمیت زیادی برخوردار است.
مجید دبیریان اضافه کرد: بخش عمده‌ای از خروجی مدنظر شهردار مشهد در حوزه مالی، در حوزه‌های امور مالی و ذی حسابی و همچنین امور مجامع است که نیازمند توجه ویژه است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر نیز اظهار کرد: تلاش‌های خوبی در ۲ حوزه مالی و ذی حسابی و دفتر نوسازی و تحول سازمانی انجام شده است.

سیدابراهیم علیزاده تصریح کرد: اگر در حوزه دفتر نوسازی و تحول سازمانی که برنامه ریزی در آن انجام می‌شود، دقت لازم به کارگرفته شود، دیگر بخش‌ها نیز به خوبی کار خود را انجام می‌دهند. در غیر این صورت دچار مشکل خواهند شد؛ بنابراین باید به آن توجه ویژه شود.

دخالت حداقلی در امور مالی

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد نیز گفت: با توجه به تأکید شهردار مشهد، به دنبال کاهش دخالت افراد در فرایند‌های مالی شهرداری با استفاده از نظام‌های به روز و علمی مالی هستیم.

محمدرضا مؤمنی با قدردانی از تلاش‌های احمد صالح آبادی، افزود: در دوره فعالیت وی، زیرساخت‌های خوبی در اداره کل امور مالی و ذی حسابی ایجاد شد.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های مالی شهرداری خوب بود، اما نیاز داشتیم تا این زیرساخت‌ها به فناوری و علم روز هم پیوند داده شود؛ بنابراین از آقای جباری، مدیرکل جدید امور مالی، خواستیم تا به سمت محقق شدن این هدف حرکت کنند.

تخصص در گروه دفتر نوسازی و تحول سازمانی

آیدا مهربان، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد نیز گفت: گروه اداره کل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد، افرادی متخصص و فعال هستند و فعالیت‌های خوبی در حوزه برنامه ریزی و تحول سازمانی در چندسال گذشته داشته اند.

اندیشکده‌ها تولیدات علمی را به بسته‌های اجرایی تبدیل کنند

شهردار مشهد همچنین در نشست با اعضای اندیشکده سیاست‌گذاری شهری گفت: اندیشکده‌ها باید تلاش کنند تا تولیدات علمی را به بسته‌های اجرایی تبدیل کنند. ارجائی با بیان اینکه گسست فراوان بین دانش و سیاست گذاری برخی جوامع را رنج می‌دهد بیان کرد: یکی از کار‌هایی که حلقه‌های میانی ازجمله اندیشکده‌ها می‌توانند انجام دهند، کمک به شکل گیری ایده و کم کردن فاصله بین جوامع علمی و سیاست گذاری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->