سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک
سرخط خبرها

بازخوانی واکنش‌ها به هک شدن ۱۰ ثانیه‌ای تلویزیون

  • کد خبر: ۹۷۳۶۰
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
بازخوانی واکنش‌ها به هک شدن ۱۰ ثانیه‌ای تلویزیون
عصر پنجشنبه گذشته، در میان پخش آنونس برنامه ها، به مدت ۱۰ ثانیه، تصاویری از سران منافقین و صوت یکی از سخنرانی‌های آن‌ها روی آنتن شبکه یک دیده شد. بلافاصله پیگیری‌ها برای منشأ این خراب کاری آغاز شد. مسئولان فنی سازمان صدا و سیما می‌گویند احتمالا سرور، مورد حمله هکری قرار گرفته است. اتفاقاتی مشابه نیز در شبکه قرآن، رادیو پیام و رادیو جوان رخ داده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رضا علیدادی، معاون توسعه و فناوری صدا و سیما، در توضیح این اتفاق به شبکه خبر گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های مد نظر از قبل در نظر گرفته شده بود، به نظر می‌رسد این اتفاق، کار ساده‌ای نیست؛ کار فوق العاده پیچیده‌ای است و به احتمال خیلی زیاد، کسانی که صاحب این تکنولوژی هستند، می‌توانند از «بک دور»‌ها و امکاناتی که خودشان از قبل روی سیستم‌ها در نظر گرفته اند، بهره برداری کنند و بتوانند به زیرساخت‌ها صدمه بزنند.

وی افزود: همکاران ما مشغول بررسی هستند. امیدواریم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم علت و محدوده مشکل را اعلام کنیم.

این موضوع واکنش برخی نمایندگان مجلس را به همراه داشت.

نمایندگان مجلس چه گفتند؟

مالک شریعتی نیاسر، نماینده مجلس، در توئیتر نوشت: «وسط سفر‌های استانی، قرارداد ترکمنستان، پیگیری لغو تحریم‌ها در وین، سفر روسیه و چین، مصوبات تسهیل کسب و کار و افزایش حقوق سربازان، حذف ضامن وام‌های خرد، قرار‌های خدمت تهران، تحولات خوب قضایی، اعتراف به شکست فشار حداکثری و صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال؛ ۱۰ ثانیه پارازیت هیچ است.»

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، دیگر نماینده مجلس، نیز با بیان اینکه اقدام این جنایتکاران در هک صدا و سیما بی پاسخ نخواهد ماند، به «مهر» گفت: اربابان منافقین حتما در این قضیه دست داشتند و از آنان برای انجام این کار پشتیبانی فنی و مالی کردند. لازم است پاسخ محکم، قاطع و دندان شکنی به منافقین و اربابان آنان به دلیل این خراب کاری داده شود.

اسماعیل کوثری، نماینده مجلس، نیز با تأکید بر اینکه منافقین عددی نیستند و صرفا ابزار دست بیگانگان هستند، به «مهر» گفت: منافقین آن قدر بدبخت هستند که همیشه از شهری به شهر و از کشوری به کشور دیگر می‌روند و همیشه آواره هستند. آنان باید بدانند که بابت اقدام اخیر خود، به موقع پاسخ قاطع و ضربه محکمی از ایران دریافت می‌کنند و کاری خواهیم کرد که از کرده خود پشیمان شوند.

هک دوربین‌های مداربسته رژیم صهیونیستی

همچنین به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، گروه هکری «عصای موسی»، دیروز با انتشار تصاویری در کانال تلگرامی خود خبر داد که دوربین‌های مداربسته خیابان‌های فلسطین اشغالی را هک کرده است. این گروه هکری که پیش‌تر نیز در حملات سایبری خود به نهاد‌های رژیم صهیونیستی موفق عمل کرده بود، در پیامی به دو زبان عبری و انگلیسی تحت عنوان «ما با چشمان شما می‌بینیم»، نوشت: «ما سال ها، در هر لحظه و در هر قدم شما را زیر نظر داشتیم. این تنها بخشی از نظارت ما بر فعالیت‌های شما از طریق دسترسی به دوربین‌های مدا ربسته داخلی است.

گفته بودیم در حالی که تصورش را هم نمی‌کنید، شما را هدف قرار خواهیم داد.» گروه هکری عصای موسی، پیش از این نیز فایل‌هایی را شامل اطلاعات جزئی از صد‌ها نظامی عضو ارتش رژیم اشغالگر قدس و تصاویر شخصی از بنی گانتز، وزیر جنگ این رژیم، در محیط «دارک نت» و «تلگرام» منتشر کرده بود.

این اولین بار نبود که بنی گانتز هدف حمله سایبری قرار می‌گرفت؛ سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در ماه‌های اخیر اعلام کرد که نظافتچی خانه بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، اطلاعاتی را در اختیار یک گروه هکری قرار داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->