کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

انقلابی ماندن جامعه در گام دوم انقلاب

  • کد خبر: ۹۷۳۷۹
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
انقلابی ماندن جامعه در گام دوم انقلاب
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فردوسی‌پور - مشاور مدیر حوزه علمیه خراسان در امور آموزش، پذیرش و مدارس پیش‌حوزوی

انقلابی بودن و انقلابی ماندن یک جامعه، مبتنی به ویژگی‌هایی است که در مسیر انقلاب برای آن تعریف شده‌است. از این رو، دور شدن یک‌یک افراد جامعه از این موقعیت مهم، جدا شدن از راه اجتماع است، چراکه انسان در جامعه انقلابی باید در برابر همه آموزه‌هایش ایمان قوی داشته باشد.

شهید مطهری به همین نکته اشاره می‌کند که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به پروردگار، هدف، راه و ملت ایمان داشت و با همین ویژگی، مردم را بهترین امت حتی در مقایسه با زمان پیامبر (ص) دانست. علاوه بر این خصوصیت، برای حفظ اجتماع در مسیر انقلاب، مهم است که آن‌ها را به اهداف بلند خود در گام دوم انقلاب اسلامی و جامعه تمدنی برساند و به چند نکته دیگر هم توجه شود.

توکل به خدا

با توجه به همه گرفتاری‌ها، بحران‌ها و اضطراب‌ها در دنیا و حتی در میان مردم ما، بحث مهم توکل است که همگان را به ساحل نجات می‌رساند. امام خمینی (ره) با همین ویژگی بارز، در سخت‌ترین شرایط، با یاد و نام خدا و توکل بر او، محکم، استوار و در مسیر حق قدم برمی‌دارد و معتقد است خدای متعال، پشتیبان انسان است.

ساده زیستی

ساده‌زیستی و نبودن اشرافیت از نکته‌های مهمی است که در غیر این صورت، انقلاب‌ها را دچار مشکل می‌کند. مردم و مسئولان باید این‌گونه باشند وگرنه از اهداف انقلابی‌مان دور می‌شویم. خانه امام خمینی (ره) در نجف و زندگی پانزده‌ساله در آن همین نکته را نشان می‌دهد.

راهکار انقلابی ماندن

علاوه بر اینکه مهم‌ترین ویژگی جامعه انقلابی برای حفظ ارزش‌ها توجه به امر به معروف و نهی از منکر است، اگر اموری مانند ایثار، وفا، مروت، تقوا، زهد و شهادت، در کنار پایبندی به مبانی و ارزش‌ها، زنده نگه داشته شود، برای انقلابی ماندن جامعه و حضور در گام دوم انقلاب اسلامی، باید به امور دیگری هم توجه داشت: مردمی بودن و جدا نشدن از صف ملت، شناخت و آگاهی و موضع‌گیری صریح در برابر دشمن و عدالت‌محوری و استکبارستیزی که از تأکید‌های امام راحل و رهبری بر اساس آموزه‌های قرآنی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->