اتمام‌حجت دادستانی با متولیان سامان‌دهی کودکان کار مشهد

به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌رضوی خواستار هماهنگی همه دستگاه‌های متولی سامان‌دهی کودکان کار با بهزیستی شد و گفت: به عنوان مقام قضایی آمادگی داریم دستگاه‌هایی را که همکاری مؤثر و وظیفه‌مند با سازمان بهزیستی در اجرای طرح را به خوبی انجام داده‌اند معرفی کنیم و سازمان‌هایی را که ترک فعل داشته‌اند نیز به سمت اعلام جرم و برخورد کیفری ببریم.

به گزارش روابط‌عمومی بهزیستی استان، نیره عابدین‌زاده در جلسه کمیته سامان‌دهی کودکان کار و خیابان مشهد، با تأکید بر اینکه اقدامات غیرمرتبط و غیرهماهنگ با کمیته در مسیر سامان‌دهی خلل ایجاد می‌کند، گفت: حتی ما به‌عنوان مقام قضایی از مسیری که سازمان محور عملیات مشخص می‌کند، خارج نمی‌شویم.

وی ادامه داد: در موضوع سامان‌دهی کودکان کار و خیابان، بهزیستی محور و مدیر هماهنگ‌کننده است و همه دستگاه‌های همکار باید تحت مدیریت بهزیستی در این موضوع فعالیت کنند.

رئیس دادسرای صغار، محجوران و آسیب‌دیدگان اجتماعی مشهد با بیان اینکه کار سامان‌دهی به‌خوبی پیش می‌رود و نتایج خیلی خوبی از بازتوانی کودکان کار و خانواده‌هایشان گرفته شده است، افزود: باید ظاهر ون‌هایی که برای جمع‌آوری کودکان اختصاص می‌یابد، شبیه به مکان دوستدار کودک باشد و ظاهر و امکانات داخل این خودرو‌ها با وضعیت کودکان و نیاز‌های آنان مطابقت داشته باشد.

کودکان اتباع ۳ برابر کودکان ایرانی

مدیر‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی نیز در این جلسه گفت: بیش از نهصد کودک در طرح سامان‌دهی کودکان کار و خیابان در مشهد شناسایی شده‌اند.

مسعود فیروزی افزود: بر‌اساس آمار‌ها و غربالگری موجود، آمار کودکان غیر ایرانی همچنان سه‌برابر کودکان ایرانی است؛ بر اساس مصوبات جلسه قبل، مکاتباتی با بیمه سلامت، اداره اتباع، سازمان فنی و حرفه‌ای، شهرداری، آموزش‌و‌پرورش و کمیته امداد امام‌خمینی (ره) داشته و وظایف و مصوبات را به آن‌ها ابلاغ کرده‌ایم که اغلب این موارد به نتیجه رسیده است.

مهدی نخعی، مدیر بهزیستی شهرستان مشهد نیز گفت: کار سامان‌دهی و بازتوانی کودکان کار و سایر آسیب‌های اجتماعی، یک کار تخصصی است که نیرو‌های بهزیستی برای آن آموزش دیده‌اند و تخصص لازم دارند و سایر نهاد‌ها بهتر است اقدامات و برنامه‌های خود را در این زمینه با بهزیستی هماهنگ کنند تا نتایج بهتری بگیریم.