برگزاری رویداد بازی ماجراجویی شهری «رمز و راهِ ارگ» در مشهد

شهرآرانیوز - برای خیلی از ما وقت‌هایی بوده که پای صحبت بزرگ‌تر‌ها نشسته ایم و از مشهد قدیم قصه‌ها شنیدیم. از سنگ فرش خیابان ها، آب انبارها، ساختمان‌ها و حال و روز مردم زمانی نه چندان دور. خاطرات آن روز‌ها روز به روز محو و دور می‌شوند و اندک نشانه‌های به جا مانده از آن جای خود را به برج‌ها و پارکینگ‌ها میدهند.

بازی رمز و راه ما را به پیمایش و جستجو وا می‌دارد و چه از این بهتر که گمشده‌های قدیمی خاطراتمان را بجوییم. این بازی از جنس همان کند و کاو‌های کودکیمان است. با چیز‌های مرموزی که از خانه‌ها و آدم‌ها شنیده بودیم. کوچه‌هایی که تنهایی نباید میرفتیم و ساختمان‌هایی که خاطه مشترک داشتیم.

هدف این رویداد، آشنایی با میراث فرهنگی تاریخی سده اخیر شهر مشهد و همچنین تاریخ شفاهی و میراث ناملموس شهرمان است.

شکل بازی: اولین تجربه این بازی به شکل رویداد برگزار خواهد شد. تیم‌ها با فاصله زمانی مشخص و با مسیر‌های متفاوت در رویداد شرکت خواهند کرد و هر تیم بین دو تا سه ساعت در فضای بازی خواهد بود.

بازی شامل دو فاکتور نقشه خوانی و پیدا کردن آدرس‌ها و حل کردن رمز‌ها و معماهاست. حل آخرین رمز قبل از زمان تعیین شده نشان دهنده موفقیت در بازی خواهد بود. لازم به ذکر است در این رویداد رقابتی در بین تیم‌ها وجود ندارد و هر تیم صرفا توان فکری و همکاری خود را محک می‌زند.

این رویداد روز پنجشنبه ۵ اسفندماه ۱۴۰۰ در بافت تاریخی مشهد، محله ارگ برگزار خواهد شد.

گروه بازی پدیا با همکاری استودیو نوآوری شهری شتابدهنده ماموت و حمایت مرکز نوآوری شهری برگزار کننده این رویداد هستند.

برگزاری رویداد بازی ماجراجویی شهری «رمز و راهِ ارگ» در مشهد