اگر عیدی بازنشستگان واریز نشده است با ۱۴۲۰ تماس بگیرند (یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰)

به گزارش شهرآرانیوز، سعید حسینی افزود: عیدی بیش از ۵۰درصداز بازنشستگان طی ۲ روز گذشته به حسابشان واریز شده است و بنا داریم تا پیش از عید مبعث و در نهایت تا پایان این هفته عیدی بازنشستگان پرداخت شود.

وی با اشاره به جمعیت بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی گفت: بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از بازنشستگان، مستمری‌بگیران و ازکارافتادگان تحت پوشش حمایت‌های تامین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد بیش از ۷۶۰ هزار نفر در استان تهران هستند که ۲۹۸ هزار نفر از بازنشستگان، مستمری‌بگیران و ازکارافتادگان تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ هستند.

حسینی در خصوص تاخیر در پرداخت عیدی سال جاری گفت: در خصوص پرداخت عیدی تاخیری صورت نگرفته است و پس از دستور رئیس جمهوری و به محض تعیین سقف عیدی و ابلاغ آن از سوی هیات دولت در کمتر از یک هفته نسبت به کارسازی بودجه و واریز آن به حساب یکایک بازنشستگان اقدام شد.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ خاطر نشان کرد: عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران بر مبنای یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و متاهلان حداقل ۲ میلیون تومان است و اگر فرزندی داشته باشند نیز به ازای هر یک از فرزندان ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

وی در خصوص تعیین مبلغ عیدی تاکید کرد: مبلغ عیدی از سوی دولت و مانند عیدی کارکنان دولت اعلام شده است و ارقام عیدی یک دهه گذشته نشان می‌دهد هر بازنشسته تامین اجتماعی با سابقه ۲۰ سال پرداخت حق بیمه از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۹ درمجموع ۷ میلیون و ۷۹۸ هزار تومان عیدی دریافت کرده‌اند.

مطابق با مصوبه هیأت وزیران در دولت قبلی این عیدی برای هر پرونده فعال مستمری اعم از بازنشستگی، ازکارافتادگی‌ کلی و بازماندگان در سال ۹۹ مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده بود.

منبع: ایرنا