توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد

به گزارش شهرارانیوز، حسین حسامی در حاشیه بازدید از مجتمع فرهنگی «آیه‌ها» و منطقه شبیه‌سازی شده کربلاء ۵ در این مجموعه، اظهارکرد: بازسازی این مجموعه، به عنوان یکی از بخش‌های دخیل در برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۸ هزار شهید استان آغاز شده و پیگیری‌های خوبی توسط بخش‌‎های مختلف، برای برگزاری جامع و کامل این رویداد ارزشمند درحال انجام است.

حسامی از پیگیری مدیریت شهری و دیگر نهادهای متولی و مسئول برای برگزاری اولین «کنگره ملی شهدای مشهدالرضا(ع)» خبرداد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از سیاست‌های مهم حوزه فرهنگی شورای ششم شهر مشهد مقدس و شهرداری در این دوره است.

وی افزود: انتقال این فرهنگ غنی به نسل جوان و آینده‌سازان ایران اسلامی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و برهمین اساس، در فرآیندهای اجرایی و سیاست‌های کلان شورای ششم، این حوزه مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از توجه ویژه به امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بودجه سال 1401 شهرداری خبرداد و تصریح کرد: اقدامات مختلفی در این راستا پیش‌‎بینی شده که از جمله آنها می‌توان به کمک به تکمیل و اتمام عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و باغ‌موزه دفاع مقدس اشاره کرد.

حسامی با اشاره به حضور میلیونی زائران در مشهد مقدس، گفت: فضاهای تداعی‌کننده ایثار و شهادت، بستر خوبی برای جلب زائران و مجاوران رضوی است؛ با تکیه بر ظرفیت‌هایی چون مجتمع آیه‌ها، می‌توانیم اردوهای راهیان نور در مقیاس شهری را داشته باشیم و باب تازه‌ای در حوزه گردشگری دفاع مقدس باز کنیم.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد