جنگ در اوکراین نشانه جاهلیت است

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: قضیه اوکراین مطلب ساده ای نیست، ۶۰۰ هزار نفر انسان فارغ از دین و آیینشان در سردسیرترین نقطه دنیا از خانه و زندگی خود آواره شدند، کجا جاهلیت عرب چنین نمونه هایی داشته است؟

وی رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را ستود و ادامه داد: جوانان ایران در آن زمان با دست خالی و در حالی که دنیا با ایران دشمن بود، در مقابل تجاوزها ایستادگی کردند و پیروز شدند. 

امام جمعه مشهد همچنین ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد ماه شعبان گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز مبعث سه نکته مهم راهبردی داشت و آن این بود که بعد از بعثت رسول اکرم (ص)، انقلاب اسلامی تنها موردی بود که تجربه بعثت نبی مکرم اسلام (ص) در آن تجدید شد.

وی افزود: روزی که پیامبر اسلام (ص) مبعوث شدند، یک نفر بودند و تمام جریانات زور و زر مقابل ایشان ایستادند، مردمی که از امکانات اولیه برخوردار نبودند دور پیغمبر اسلام (ص) را گرفتند و همین مردم ضعیف با پیامبر اسلام (ص) بر دنیا حاکم شدند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: در انقلاب اسلامی نیز روزی که امام راحل نهضت خود را اعلام کردند، یک نفر بودند و حتی حوزه علمیه هم همراه امام نبود، مردم دور امام را گرفتند و پای انقلاب ایستادند، خون دادند تا انقلاب به پیروزی رسید.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که مردم باید مانند مردم زمان پیغمبر اسلام (ص) عمل کنند و به هیچ چیز اتکا نداشته باشند و فقط از پیامبر اسلام (ص) تبعیت نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: دومین نکته در فرمایشات رهبر معظم انقلاب این است که اوج عظمت اسلام زمانی بود که پیغمبر اسلام (ص) در مدینه حکومت تشکیل دادند و اوج عظمت اسلام در دوران معاصر نیز زمانی بود که انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت.

وی ادامه داد: کسانی که سکولار هستند و می گویند دین از سیاست جدا است و به زیارت عاشورا و دعای کمیل اکتفا می کنند و کاری به نظام و انقلاب ندارند، حتی به پیغمبر اسلام (ص) نیز ایمان نیاورده اند چرا که آن روز مردم از پیغمبر اسلام (ص) پشتیبانی کردند و خون دادند تا اسلام بر دنیا حاکم شود، اکنون نیز شرایط به همین منوال است و باید پای انقلاب اسلامی ایستاد و مبارزه کرد.

آیت الله علم الهدی گفت: سومین نکته در فرمایشات رهبر معظم انقلاب آن است که پیغمبر اسلام (ص) علیه جاهیت آن زمان قیام کردند، انقلاب ما در مواجهه با جاهلیت مدرن قرار دارد و جاهلیت امروز از جاهلیت آن روز مکه بدتر و غیرانسانی تر است، آن روز قبایل عرب آنقدر جنایت نکردند که جاهلیت آمریکایی امروز در دنیا جنایت می کند، میلیون ها انسان در دنیا به قتل رسیدند و امروز هم می خواهند پس از قتل میلیونها انسان، کدخدای دنیا شوند، برای رسیدن به این هدف جنایت و بحران سازی می کنند و انسانها را به جان هم می اندازند.

منبع: ایرنا