نگاهی بر انتظارات کارگران در تعیین دستمزد

به گزارش شهرآرانیوز؛ به روز‌های پایانی سال و جلسات نهایی شورای عالی کار نزدیک می‌شویم. حال باید بگوییم که پشتیبان به چه معنی است. فرهنگ دهخدا را که باز می‌کنیم، با معانی‌ای همچون حامی، محافظ، یار، نگهبان و یاور، روبه رو و متوجه می‌شویم که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) با چه ظرافتی این کلمه را انتخاب کرده اند.

آیا امروز در ادبیات رسانه ای، کارگران را به عنوان شرکای اجتماعی و در موضوعات اقتصادی به عنوان سرمایه‌های انسانی، خطاب می‌کنند؟ وظیفه دولتمردان و کارفرمایان دربرابر این قشر چیست؟

آری با توجه فرمایش‌های معظم له و در راستای حمایت از سرمایه که یکی از اصول اولیه بنگاه‌های اقتصادی است، باید از کارگران پشتیبانی شود و زمانی این مهم صورت می‌گیرد که کارگران بانشاط تولید کنند، بدون هیچ دغدغه و استرسی، لذا یکی از تکالیفی که برعهده اعضای شورای عالی کار -به غیر از نمایندگان کارگران که رسالت خودشان را انجام می‌دهند- است، حمایت از افزایش منطقی دستمزد کارگران است، به نحوی که بتوانند زندگی خود را تامین کنند.

امروز اگر انتظار بهره وری از کارگران در سطر خواسته‌های کارفرمایان است، باید پرسید کارآفرینان به چه اندازه در رضایتمندی و بهره مندی کارگران نقش داشته اند؟ باید توجه کرد که پشتیبانی از سرمایه‌های انسانی در زمینه معیشت و دستمزد، موجب امنیت شغلی کارگران و افزایش انگیزه آن‌ها برای کار کردن می‌شود. این مسئله به افزایش بهره وری کارگاه‌های تولیدی می‌انجامد.

پس بیایید برای یک بار هم شده در میدان اقدام و عمل در شورای عالی کار پشتیبان کارگران معزز کشورمان باشیم و به موازات آن سایر دستگاه‌های متولی از تعزیزات حکومتی و وزارت صمت، بازرسی اصناف و سایر متولیان، زحمات جلسات مکرر شورای عالی کار را هدر ندهند و از هرگونه بی انضباطی بازار و سوءاستفاده افراد فرصت طلب جلوگیری کنند.