عباسی: دربی ۹۸ متفاوت‌ با دربی‌های گذشته خواهد بود

گروه ورزش/شهرآرانیوز، علیرضا عباسی در خصوص دربی آتی پایتخت اظهار کرد: ‏دربی پایتخت همواره حساسیت‌های خاص خود را داشته و فارغ از هر نتیجه‌ای که برای دو تیم در ‏پایان فصل رقم بخورد، این دیدار مهم‌ترین بازی فصل استقلال و پرسپولیس خواهد بود چرا که همه چیز این بازی ‏با ‏بازی‌های دیگر تفاوت دارد. از استرس‌های قبل، حین و بعد از بازی گرفته تا کری‌های هواداران! بدون شک دو تیم ‏در ‏این دیدار نقاط ضعف و قوتی دارند که روی آن‌ها بتوان تجزیه و تحلیل کرد.

وی افزود: از یکی دو هفته قبل تا یکی دو هفته بعد از دربی،  نیز کری میان ‏هواداران ‏استقلال و هواداران پرسپولیس به اوج خود می‌رسد و هیجان آنچنان بالا می‌رود که هر کدام از هواداران استقلال و پرسپولیس حاضرند این بازی را ببرند، اما در پایان ‏فصل ‏حتی قهرمان هم نشوند برایشان مهم نیست.

عباسی خاطرنشان کرد: اگر استقلال ساختار دفاعی خود را ترمیم بخشد و هافبک‌ها و ‏مهاجمان ‏با پرس کردن و کار‌های دفاعی به خطوط دفاعی کمک کنند، استقلال با اتکا به خط حمله و هافبک‌های ‏قدرتمندش ‏می تواند پرسپولیس را زمین گیر کند. ضمن آن که استقلال باید تنوع پذیری در کار‌های تهاجمی را نیز در ‏دستور کار ‏خود قرار دهد و از هر یک از جناحین و همچنین با بازیسازی و کار‌های عمقی، بر دفاع پرسپولیس چیره ‏شود. ‏

این کارشناس فوتبال تاکید کرد: شرایط استقلال نسبت به پرسپولیس قبل از این دربی بهتر است. با پیروزی استقلال مقابل گل‌گهر و شکست ‏پرسپولیس برابر صنعت نفت آبادان، فاصله بین دو مدعی اصلی قهرمانی به ۶ امتیاز افزایش یافت. با نگاهی به ‏بازی‌های آینده دو تیم و در نظر گرفتن بازی رودرروی دو تیم بزرگ پایتخت می‌توان گفت همچنان رقابت قهرمانی ‏داغ خواهند ماند البته اگر برنده دربی تهران استقلال نباشد.

وی با اشاره به اهمیت ویژه دربی برای پرسپولیس به عنوان آخرین شانس برای قهرمانی گفت: پرسپولیس برای قهرمانی نیاز به گرفتن امتیاز در دربی دارد و باید بدون از دست دادن امتیاز منتظر لغزش استقلال ‏باشد. برای استقلال، اما شرایط متفاوت است و سرنوشت تیم مجیدی در دست خودش است و اعتماد به‌نفس و حفظ ‏روند خوب بیست و یک هفته گذشته می‌تواند این تیم را به یک قهرمانی تاریخی با ثبت رکورد‌های متعدد برساند‎، زیرا آن‌ها روند یکنواختی صعودی خود را حفظ کرده اند، ولی در مقابل پرسپولیس نوسانات بسیاری داشته است. ‏

او ادامه داد: تیم استقلال بعد از رفتن استراماچونی با تفکرات ‏مجیدی هماهنگ شده و تمام انگیزه خود را برای ‏قهرمانی در لیگ برترگذاشته است. امکان دارد که نبود بعضی ‏بازیکنان کار را مقداری دشوار کند، اما استقلال در داربی ‏می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

او افزود: پرسپولیس در ۵ بازی مهمان است و همین سفر‌های متعدد با توجه به فشردگی لیگ می‌تواند کار را برای ‏آن‌ها سخت کند. پرسپولیس باید دور از استادیوم آزادی به مصاف نفت مسجدسلیمان، هوادار، ذوب‌آهن، تراکتور و فجر ‏سپاسی برود و بر خلاف استقلال که در سه بازی پیش رو، در آزادی بازی خواهد کرد پرسپولیس هرگز دو بازی پیاپی ‏در آزادی نخواهد داشت. بازی‌های خانگی پرسپولیس هم بازی‌های آسانی نیستند و تیم گل محمدی میزبان استقلال، ‏سپاهان، پیکان و پدیده خواهد بود.

‏وی با اشاره به شرایط پرسپولیس گفت: پرسپولیس ‏هم در مقابل با جذب بازیکنان با کیفیت از جمله رامین رضاییان با تجربه و تمیروف فرصت طلب ‏می‌خواهد از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند و باید دید تقابل این دو تیم به کجا می‌رسد.‏

عباسی درباره تقابل مجیدی و گل‌محمدی در این دیدار گفت: سرمربی پرسپولیس با تجربه‌تر از فرهاد مجیدی است، اما سبک و تفکرات ‏این ‏دو مربی با هم کاملا متفاوت است و این مساله به جذابیت‌های داربی می‌افزاید.

او خاطرنشان کرد: خوشحالم که داربی ۹۸ با حضور تماشاگر است. اگر هواداران به استادیوم بیایند هیجان و ‏تحرک ‏بازیکنان بیشتر می‌شد و استرس بازی افزایش پیدا می‌کند. ‏به نظر من پرسپولیس برنده این داربی خواهد بود. خط میانی و حمله پرسپولیس شرایط خوبی دارد اگرچه در خط ‏دفاعی هنوز نتوانسته به یک ثبات تیمی لازم برسد. من معتقدم پرسپولیس می‌تواند بازی را با نتیجه‌ای نزدیک ببرد، ولی به هر حال فوتبال است و هزار و یک اتفاق و شاید نتیجه دیگری رقم بخورد. ‏