ویدئو | شهردار مشهد مقدس: بهبود وضعیت ایمنی ساختمان ها، پشتوانه قانونی محکم‌تری نیاز دارد

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد مقدس امشب در گفتگوی ویژه خبری گفت: ساختمان های ناایمن از آنجایی که در اکثر کلانشهرهای کشور وجود دارد، موضوعی ملی است. در مشهد هم تعدادی ساختمان ناایمن وجود دارد که در سال های گذشته و سال جاری مورد بررسی قرار گرفتند و اخطارهای لازم هم داده شده است.

شهردار مشهد مقدس در ادامه افزود: به دلیل هزینه های بالای ایمن سازی نوین نسبت به ساختمان های قدیمی که وجود دارد مالکان رغبتی برای ایمنی سازی ندارند. همچنین قانون به صورت کامل شفاف نیست و شهرداری ها از زمان برگشت مبالغی که هزینه کردند مطمئن نیستند و مبحث ایمنی سازی پیشرفتی ندارد. نکته بعد این است که بعضی از این ساختمان ها امکان استانداردسازی آن ها با ضوابط روز وجود ندارد و به صورت قطعی شدنی نیست.

سید عبدالله ارجائی در ادامه گفت: اگر بخواهیم وضعیت ایمنی ساختمان ها بهبود یابد، نیاز به یک پشتوانه قانونی محکم تر بوده تا بتوان مالکان را از راه گفت‌و‌گو‌ و اعمال قانون بیشتر پای کار بیاوریم و اگر نه این حلقه همینطور باقی خواهد ماند و شهرداری ها و مالکین در این چرخه ناکارآمد خواهند ماند و مردم ضرر خواهند کرد.

{$sepehr_media_459068_400_300}