در اردوی آموزشی اتحادیه انجمن های اسلامی مطرح شد: مطالبه گری بخشی از جهاد تبیین است

به گزارش شهرآرانیوز؛ به گزارش «ایرنا» در این مراسم، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مذاکرات وین گفت: باید همه تحریم‌ها که مانع از انتفاع اقتصاد ایران است، برداشته شده و همه زنجیره‌های اقتصاد ایران از جمله در نفت، پتروشیمی، فولاد، ساخت وساز و کشتی رانی آزاد شود.

سعید خطیب زاده بیان کرد: هرچه در مسئله برجام و مذاکرات اتفاق افتاده است، در راستای حفظ منافع تک تک مردم است و با توجه به اینکه برجام در مکث است-، چون اتحادیه اروپا در خواست مکث کرده است- در تلاشیم مذاکرات دوباره صورت گیرد و آمریکا شرایط را بپذیرد.

وی در ادامه درباره جنگ در اوکراین گفت: رهبر معظم انقلاب، موضع ایران را در جنگ روسیه و اوکراین مشخص کردند و وزارت امور خارجه هم اعلام کرد که ما مخالف جنگ هستیم و آن را مردود می‌دانیم و جنگ از نظر ما راه حل نیست.

تحول دانشجو با مسئولیت و خودسازی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این مراسم گفت: نکته مهم در تحول دانشجو، خودسازی است که باید یک برنامه مستمر مطالعات اسلامی داشته باشد؛ زیرا دانشجوی کم سواد اسلامی نمی‌تواند برای هر سؤال عقیدتی پاسخ مناسب بدهد و الگو برای دیگران باشد و تا فرد صالح نباشد، نمی‌تواند دیگران را اصلاح کند.

حسن رحیم پور ازغدی افزود: نکته مهم دیگر در حوزه سبک و کار زندگی، ازخود راضی نبودن است؛ زیرا اگر یک تشکیلات یا یک نظام و سیاست دچار از خود راضی بودن شود، متوقف می‌شود و تکامل نخواهد یافت و این نابودی است.

طبق بیانیه گام دوم، خودسازی همان تمدن سازی است

رئیس نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها نیز در این برنامه، با ارائه تعریفی از جهاد تبیین گفت: باید فضای عمومی و رسانه توسط سخن حق پر شود؛ البته این موضوع منافاتی با مطالبه گری ندارد، چون بخشی از جهاد تبیین مطالبه گری است.

حجت الاسلام مصطفی رستمی ادامه داد: باید مراقب بود که احتمال اشتباه و لغزش برای همه وجود دارد و طبق بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، آگاه باشید که خودسازی همان تمدن سازی است؛ به شکلی که اگر خودسازی نباشد، به جامعه توجه و پرداخته نمی‌شود و تمدنی نیز ساخته نخواهد شد.