گلشهر در آستانه نوروز + عکس

به گزارش شهرآرانیوز؛ گلشهر محله‌ای در شرق شهر مشهد است که جمعیت زیادی از مهاجران افغانستانی نزدیک به ۴دهه است در آن زندگی می‌کنند.

گلشهر در آُستانه نوروز + عکس

این محله در قدیم روستایی به‌نام «گلشن» بوده که به‌مرور زمان زمین‌‌های کشاورزی آن به منازل مسکونی اجاری تبدیل و قسمتی از شهر مشهد شده است. این منطقه از اوایل انقلاب تاکنون محل زندگی بسیاری از مهاجران افغانستانی بوده‌ است.

گلشهر در آُستانه نوروز + عکس

چند سالی است که در تقسیمات شهرداری مشهد گلشهر در منطقه۵ شهرداری قرار گرفته و به‌ شهید آوینی تغییر نام داده است.


بیشتر ببینید: عکس‌هایی از گلشهر در آستانه نوروز


گلشهر بزرگ‌ترین محله مهاجرنشین ایران است، مهاجرانی که بیش از ۴دهه است در آن زندگی می‌کنند و روابط خوبی با همسایه‌های ایرانی خود دارند.

گلشهر در آُستانه نوروز + عکس

تمرکز حضور مهاجران در این سال‌ها باعث شده است بسیاری از نخبگان و چهره‌های مهاجران افغانستانی که این روزها در افغانستان و دیگر کشورهای جهان حضور دارند، روزگاری در مشهد زندگی کرده باشند.

همچنین بسیاری از تشکل‌های فرهنگی و مذهبی مهاجران افغانستانی در همین محله شکل گرفت و به جمعیت مهاجران دیگر خدمات ارائه می‌کرد.

گلشهر در آُستانه نوروز + عکس

در سال‌های گذشته و با تأسیس رستوران‌هایی که غذای افغانستانی طبخ می‌کنند، این محله در میان مردم مشهد و زائرانی که برای زیارت به این شهر می‌آیند، شهرت پیدا کرده است و روزانه مردم برای خوردن «قابلی» به محله گلشهر می‌روند.