خواب آلودگی رانندگان علت بیشتر حوادث خودرویی در جاده‌های خراسان رضوی است

به گزارش شهرآرانیوز، جواد خدایی روز سه شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی خراسان رضوی در مشهد افزود: به منظور کاهش تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی پیام هشدار به رانندگان این ناوگان ارسال می‌شود و به منظور جلوگیری و کاهش حوادث جاده‌ای، با تخلفات رانندگان حمل و نقل عمومی برخورد جدی بدون اغماض می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر ایستگاههای موجود که برای توقف و رفع خستگی ایجاد شده است ۱۰ ایستگاه صلواتی دیگر با محوریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه در نقاط مختلف راه‌های غربی و جنوب غربی خراسان رضوی دایر می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین در ساعاتی که بیشترین آمار حوادث رخ می‌دهد با توقف خودروها و اهدای هدیه به رانندگان و سرنشینان زمینه ارتقای هوشیاری آنها و رفع خواب آلودگی ایشان فراهم می‌شود.

خدایی افزود: در هنگام شب پلیس راه، با نصب چراغ گردان در حاشیه جاده ها و تجسم حضور پلیس در حاشیه راهها به ارتقای ایمنی جاده‌ها کمک می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین پلیس راه استان تدبیر و چاره اندیشی لازم را در نقاط پرحادثه فرعی همچون فیروزه –سرولایت، سبزوار- خوشاب، سبزوار- روداب، جغتای - سه راهی بید و برغمد، کدکن- نیشابور و صالح آباد و سرخس انجام می‌دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: از طرفی با استقرار نیروهای کنترل لحظه‌ای، اطلاعات خودروهایی که با سرعت زیاد تردد کنند و وضعیت تخلفات به استان ارسال و پلیس راه با ارسال پیامک فوری و توقف خودرو آنها را جریمه می‌کند تا از تردد این خودروهای پرحادثه جلوگیری و سفری ایمن برای سایر زائران و مسافران نوروزی فراهم شود.

منبع: ایرنا