نخستین رواق تخصصی کودک در حرم مطهر رضوی افتتاح شد

به گزارش شهرآرانیوز، معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی  گفت: این رواق، به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی و در بخشی از فضای رواق کوثر حرم مطهر در فضایی به وسعت ۱۲۰۰ متر مربع افتتاح  شده است  و در فاز نخست، ظرفیت میزبانی از یکصد کودک در هر ساعت را دارد.

حجت الإسلام شریعتی‌نژاد گفت: مخاطبان برنامه‌های این رواق، کودکان ۵ تا  ساله خواهند بود و در کنار بازی و سرگرمی‌های کودکانه، با برخی مفاهیم دینی و آموزه‌های حوزه زیارت نیز آشنا می‌شوند، همچنین برای ارتقای کیفی برنامه‌های این رواق نیز از حضور مربیان و خادمیاران کودک حرم مطهر رضوی استفاده شده است.

وی افزود :  ارائه این خدمات برای کودکان کاملا رایگان است و این خدمت به عنوان بخشی از خدمات حرم مطهر رضوی به زائران در طول سال، ارائه می‌شود .

حجت الإسلام شریعتی‌نژاد گفت :  با تاکید تولیت آستان قدس رضوی  تلاش شده است که «همان‌گونه که در حرم مطهر برای بزرگسالان کار تبلیغی و فرهنگی انجام می‌شود، برای کودکان و نوجوانان نیز  باید برنامه‌های تربیتی و پرورشی  برگزار شود .

وی افزود : کار کودک و نوجوان را در آستان قدس امری جنبی و حاشیه‌ای نمی‌دانیم، بلکه کار اصلی و یکی از وظایف مهم بخش‌های فرهنگی است و برای این مهم برنامه‌ریزی‌های مستمر و طرح‌های جدیدی در دست اقدام است.

منبع: صدا و سیما