افزایش ۱۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی

به گزارش شهرآرانیوز، زهرا آهنگرزاده افزود: دمای هوای امروز مشهد به هشت درجه سلسیوس می‌رسد اما در روز جمعه هفته جاری به ۲۵ درجه خواهد رسید و دیگر شهرستان های خراسان رضوی هم افزایش دما را تجربه خواهند کرد.

وی ادامه داد: از فرداشب تا روز جمعه در بیشتر نقاط استان وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود که در نواحی بادخیز با گرد و خاک و کاهش میدان دید و کیفیت هوا همراه می‌شود. بر این اساس احتمال بروز آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و سقوط اجسام نیز وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه شهروندان اقدامات لازم را به منظور پیشگیری از بروز خسارت انجام دهند، افزود: همچنین شهروندان در روز جمعه با توجه به شدت وزش باد از صعود به ارتفاعات خودداری نمایند.

وی اظهار داشت: برای امروز و فردا بارش پراکنده باران و برف بخصوص در نواحی شمالی و مرکزی و افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی شده است که فردا در طول روز از شدت ناپایداری ها کاسته می‌شود.

آهنگرزاده گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین سرعت وزش باد با ۵۴ کیلومتر در ساعت از سرخس گزارش شده است. همچنین قوچان با کمینه دمای منفی ۲ درجه و سبزوار با بیشینه دمای ۲۳ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط استان بوده‌اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در این بازه زمانی بیشترین بارندگی استان در قوچان و کلات به ترتیب ۱.۷ و یک میلیمتر به ثبت رسیده است.