تمهیدات هلال احمر خراسان رضوی در روز طبیعت

به گزارش شهرآرانیوز، غلامرضا صیادی با اشاره به تمهیدات هلال احمر استان در آستانه روز طبیعت، اظهار کرد: در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه ۳۴ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و بین شهری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به منظور امدادرسانی به حوادث ترافیکی و حوادث جاده‌ای فعال هستند.

وی ادامه داد: همچنین یک پایگاه امداد هوایی و یک پایگاه واکنش سریع در مرکز استان به منظور امداد و نجات به صورت آماده‌باش هستند.

صیادی تصریح کرد: ۱۵۰ تیم از طرح سحاب که شامل جوانان و نیرو‌های داوطلب بوده در تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی سراسر استان مستقر می‌شوند. این افراد در راستای حفاظت از محیط زیست و هدایت خانواده‌ها به مناطق امن و تذکر به خانواده‌هایی که در مکان‌های ناامن مستقر شده‌اند و همچنین امدادرسانی به افرادی که دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند، فعالیت می‌کنند. این تیم‌های دو نفره به صورت پیاده و دوچرخه در تفریجگاه‌ها و پارک‌ها به گشت‌زنی می‌پزدازند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن‌ها تیم‌های سیار در حوزه امداد و نجات در مناطق پرخطر جاده‌ها به صورت گشت سیار فعال خواهد بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اضافه کرد: امیدواریم در این روز‌های حادثه‌ای برای شهروندانی که برای تفریح از منزل خارج می‌شوند اتفاق نیفتد.