۵ کشته در حوادث پرتکرار معابر در خراسان رضوی

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ اگرچه با پایان یافتن تعطیلات نوروزی هنوز اطلاعات و آمار دقیقی از سوانح راهنمایی و رانندگی در معابر درون و برون شهری خراسان رضوی و خصوصا شهر مشهد از سوی سازمان‌های متولی امر اعلام و رسانه‌ای نشده است، اما آنچه که در این ایام گزارش شده، گزیده‌ای از اخبار حوادثی است که از ابتدای امسال تا روز گذشته به صورت جسته گریخته از سوی اورژانس و آتش نشانی مرکز استان به دست ما رسیده است. تازه‌ترین حادثه رانندگی که در یکی از جاده‌های استان رخ داد به دقایق ابتدایی دیروز بر می‌گردد. سانحه‌ای که منجر به بروز خسارت جانی برای اعضای یک خانواده که همگی سرنشین یک دستگاه خودرو سواری پژو ۲۰۶ بودند، شد.

به گفته معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مشهد، این سانحه رانندگی مرگ بار در دقایق ابتدایی چهاردهمین روز از سال جدید در جاده گلبهار به مشهد رخ داد.

مهدی رضایی ادامه داد: به محض اعلام این خبر به فوریت‌های ۱۲۵، بلافاصله تیم‌های نجاتگر آتش نشانی از ایستگاه‌های ۵۰ و ۳۶ مشهد وارد عمل شدند و همراه با عوامل اورژانس به محل حادثه که کمی جلوتر از پل کمربند سبز قرار داشت، اعزام شدند.

این مقام ایمنی سازمان آتش نشانی مشهد افزود: به محض حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشاهده شد، خودرو سواری به علتی نامعلوم پس از انحراف از جاده اصلی در شانه خاکی مسیر واژگون شده است که در این بین سه سرنشین پژو داخل اتاق مچاله شده ۲۰۶ محبوس شده بودند. اگرچه هنوز مشخص نبود میزان خسارت وارده به سرنشینان این خودرو چه میزان است، اما با رهاسازی آن‌ها فوت دو نفرشان از سوی تکنیسین‌های اورژانس به دلیل شدت صدمات وارده تأیید شد.

رضایی بیان کرد: متوفیان این حادثه یک زن و یک مرد هستند که در دم جان باخته و یک مرد جوان دیگر نیز به شدت مصدوم شده بود. فرد مصدوم نیز بلافاصله پس از رهاسازی برای دریافت اقدامات پزشکی به بیمارستان انتقال داده شد. صحنه حادثه نیز پس از بازگشایی معبر برای تعیین علت سانحه رانندگی در اختیار کارشناسان پلیس راه قرار گرفت.

۱۰۱ کشته و زخمی در ۱۲ حادثه خونین

مدیر روابط عمومی اورژانس مشهد نیز با اعلام برخی از حوادث رانندگی منجر به مصدومیت و فوت در ایام تعطیلات نوروزی امسال گفت: از تاریخ بیست و نهم اسفند سال گذشته تا شامگاه سیزدهمین روز از فروردین امسال، بنا بر اعلام گزارش حوادث رانندگی به سامانه ۱۱۵ اورژانس تعداد سیزده سانحه رانندگی در معابر درون و برون شهری مشهد رخ داده که منجر به مصدومیت ۱۰۵ نفر و جان باختن ۲ تن دیگر شد.

محمد علیشاهی، با تشریح جزئیات این حوادث گفت: اولین حادثه در ساعت ۲۲:۳۰ بیست و نهم اسفند ۱۴۰۰ در میدان غدیر به گاراژدار‌ها بعد از خروجی پروین اعتصامی مشهد رخ داد که در آن یک دستگاه خودرو سواری بنز با یک دستگاه پراید برخورد کرد و منجر به مصدومیت ۹ نفر شد. مصدومان این حادثه نیز به بیمارستان شهید کامیاب مشهد منتقل شدند.

صبح دومین روز فروردین دومین حادثه رانندگی قبل از شهرستان بینالود رخ داد. در این حادثه یک دستگاه خودرو سواری پراید واژگون و پنج نفر مصدوم شدند که عوامل امدادی حادثه دیدگان را به بیمارستان‌های امدادی و طالقانی انتقال دادند. سومین حادثه، اما ساعتی بعد در دوم فروردین رخ داد. در این حادثه یک دستگاه خودرو پارس با گاردریل در اتوبان باغچه به سمت مشهد برخورد کرده بود که در پی آن هفت نفر مصدوم و به بیمارستان امدادی منتقل شدند.

عصر سوم فروردین چهارمین حادثه رانندگی در جاده قدیم قوچان رخ داد که در پی برخورد شدید یک دستگاه خودرو پراید با یک پیکان وانت دو تن کشته و سه نفر دیگر مصدوم شدند. عوامل اورژانس مصدومان این حادثه را به بیمارستان موسی بن جعفر (ع) شهرستان قوچان انتقال دادند که حال آن‌ها وخیم گزارش شده است.

علیشاهی ادامه داد: پنجمین روز از سال جدید، اما با دو حادثه همراه بود. سوانحی که مسببانش سه دستگاه خودرو پراید بودند که دو مورد از آن‌ها به صورت رخ به رخ و دیگری واژگون شده بود. یکی از این حوادث با سیزده مصدوم در حادثه ریوش به نیشابور و دیگری با هفت مصدوم در ملک آباد به مشهد رخ داده بودند. ۱۲ فروردین هفتمین سانحه جاده‌ای گزارش شده به اورژانس بازهم در حوالی ملک آباد و در اتوبان شهید شوشتری رخ داد.

حادثه‌ای که در آن یک دستگاه خودرو سمند با یک پراید برخورد کرد و منجر به مصدومیت شش نفر شد. در همین روز حادثه دیگری در مشهد- باغچه رخ داد که در آن یک دستگاه خودرو تاکسی ون با یک سواری سمند تصادف کرد و هفده تن در این حادثه جاده‌ای مصدوم و به بیمارستان شهید کامیاب مشهد منتقل شدند. ساعتی بعد از این حادثه نیز سومین سانحه رانندگی در دوازدهمین روز سال جدید در بزرگراه قوچان به مشهد میان یک دستگاه سواری ساینا و خودرو پراید رخ داد. این حادثه سه مصدوم داشت.

مدیر روابط عمومی اورژانس مشهد افزود: دهمین حادثه در سیزدهمین روز نوروز رخ داد. حادثه‌ای که در آن یک دستگاه خودرو سمند در جاده تبادکان (۵ کیلومتر بعد از چرم شهر) با یک خودرو پراید و یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کرد. در اثر وقوع این حادثه نیز ۹ نفر مصدوم و راهی بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد شدند. یازده و دوازدهمین حادثه روز ۱۳ فروردین هم در جاده روستای گوارشک به سمت، ولی آباد و قوچان به چناران رخ داد که در این حوادث چهار دستگاه پراید، یک دستگاه سمند و یک سواری تیبا با یکدیگر برخورد کردند. در این حوادث نیز هجده نفر مصدوم و به بیمارستان‌های شهید طالقانی مشهد و موسی بن جعفر (ع) قوچان انتقال داده شدند.

۲۳ تصادف در روز طبیعت

اگرچه آمار دقیقی از سوی پلیس راه درباره حوادث جاده‌ای در تعطیلات نوروزی امسال هنوز اعلام نشده است، اما روز گذشته سرهنگ حسین میش مست، رئیس پلیس راه خراسان رضوی در توضیح حوادث رانندگی روز طبیعت به ایرنا گفت: در این روز ۲۳ فقره تصادف در جاده‌های استان رخ داد که منجر به فوت یک تن و مصدومیت پانزده نفر دیگر شد.