وکیلی:هاینن سبک منحصر به فردی دارد|مسائل تاکتیکی و روانشناسی خوبی مطرح شد

گروه ورزش/شهرآرانیوز، محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان در مورد حضور در دوره بین المللی تخصصی و پیشرفته مربیگری والیبال گفت: وقتی فرصت ملاقات با یک مربی بزرگ پیش می‌آید، نباید آن را از دست داد و من به رغم این‌که تیم نوجوانان در اردو و تمرین بود، سعی کردم از این فرصت استفاده کنم و از تجربیات این مربی (ویتال هاینن) بهره ببرم.
سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران ادامه داد: هر کس از شرکت در این کلاس‌ها برداشت خودش را دارد. شاید برداشت همه شرکت‌کنندگان شبیه به هم نباشد و با هم فرق کند. من از صحبت‌های هاینن در مورد مسائل تاکتیکی تیم استفاده خواهم کرد. قسمتی هم مربوط به مسائل روانشناسی بود که قطعا به کارمان می‌آید.
وکیلی تصریح کرد: از مسائلی که با فرهنگمان مطابقت دارد باید استفاده کرد، ولی قسمتی از صحبت‌های او هم مربوط به فرهنگ اروپایی و غربی بود که در کشور ایران اسلامی نمی‌توان مورد استفاده قرار داد.
وی گفت: من قبلاً با مربیان بزرگ دنیا مثل بوگاینکوف، ولاسکو و ستکوویچ خیلی کار کرده‌ام، ولی هاینن، سبک منحصر به فرد و متفاوتی دارد و در مجموع خود او هم شخصیتی خاص است.
سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان افزود: نمی‌خواستم این فرصت را از دست بدهم. ممکن است شرکت در این کلاس ۳ روز تنها یک نکته مثبت برای من داشته باشد، ولی ترجیح دادم با شرکت در این دوره، آن یک نکته را از دست ندهم.