ورود سازمان بازرسی به شکایت جاماندگان طرح معیشتی
در حالی فرصت اعتراض جاماندگان طرح معیشتی یک روز دیگر به پایان می‌رسد که هنوز پیامک کد رهگیری برای بسیاری از مشمولان ارسال نشده و به همین دلیل آن‌طور که فارس گزارش کرده است سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع ورود کرد.
خبر رسید که «جاماندگان طرح یارانه بنزین تا ۱۲ آذرماه فرصت اعتراض دارند»، اما این خبر در حالی اعلام شده که عده‌ای هنوز پیامک کد رهگیری برایشان ارسال نشده است و هنوز بلاتکلیف‌اند.
فرایند کار ثبت‌نام چند‌مرحله‌ای است و در‌صورتی‌که کد رهگیری برای سرپرستان خانوار جامانده ارسال نشود، امکان تکمیل ثبت‌نام وجود ندارد. سرپرستان خانوار اعلام کرده‌اند که با وجود گذشت یک هفته از ثبت‌نام با کد دستوری ستاد #۶۳۶۹* هنوز کد رهگیری دریافت نکرده‌اند. نگرانی این خانوار‌ها به دلیل اتمام مهلت ثبت‌نام تا ۱۲ آذر دوچندان شده و خواهان رسیدگی مسئولان و تعیین تکلیف شدن کد رهگیری‌شان هستند.
برخی از مشمولان حتی به وزارت رفاه مراجعه، اما پاسخی دریافت نکرده‌اند، این درحالی است که حتی این افراد راضی به سرکشی مسئولان به حساب‌های بانکی‌شان شده‌اند به شرط اینکه تکلیفشان مشخص شود. حال این سؤال مطرح است که وقتی یک روز دیگر مهلت ثبت‌نام به پایان می‌رسد، اما هنوز بسیاری از خانوار‌ها کد رهگیری دریافت نکرده‌اند، تکلیفشان چیست؟
حسین میرزایی، سخن‌گوی ستاد طرح معیشت بنزین در این رابطه گفته است که سرپرستانی که کد رهگیری دریافت نکرده‌اند منتظر پیامک باشند. در این زمینه نگرانی وجود ندارد. پیامک برایشان ارسال خواهد شد.
از سوی دیگر سازمان هدفمندی یارانه‌ها به دنبال اظهارنظر برخی افراد غیرمسئول در خصوص ثبت‌نام افرادی که یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت نمی‌کنند، اعلام کرد، درخواست بررسی مجدد و ثبت‌نام برای دریافت یارانه‌ای که در طرح حمایت معیشتی دولت تعریف شده است، صرفا در خصوص بسته حمایتی معیشتی حاصل از منابع سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین است و امسال هیچ قانون و بودجه‌ای برای پرداخت یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به افراد غیرمشمول و یارانه‌اولی وجود ندارد و پیش‌بینی نشده است.
مردم می‌توانند به منظور ثبت شکایت، اعلام و پیگیری آن از طریق اینترنت با استفاده از مرورگر‌های رایج و درج آدرس www.bazresi.ir وارد سایت اصلی سازمان بازرسی کل کشور شوند و از فهرست خدمات الکترونیک پایین صفحه گزینه سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات را انتخاب کنند؛ با انتخاب این گزینه به صفحه اصلی سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات هدایت می‌شوند. امکان ثبت شکایت، ثبت اعلام و پیگیری شکایات و اعلامات در آن صفحه فراهم شده است.
سازمان بازرسی کل کشور بر اساس ماده ۲ قانون تشکیل این سازمان، موظف است اعلامات و شکایاتی را رسیدگی کند که در خصوص عملکرد شرکت‌ها و مؤسسات و ارگان‌های دولتی یا مؤسسات و شرکت‌های عام‌المنفعه و سازمان‌هایی که تمام یا قسمتی از سرمایه یا سهام آنان متعلق به دولت است یا دولت بنحوی از انحا بر آن‌ها نظارت یا کمک می‌کند، بنابراین براساس دستورالعمل جدیدی که در دستور کار خود قرار داده به طرح معیشتی دولت ورود کرده است و به دلیل اعتراض جمع بسیاری از جاماندگان از طرح، در اسرع وقت نتیجه بررسی را اعلام خواهد کرد.