شرکت بیش از ۵ هزار ورزشکار در جشنواره ورزشی رمضان مشهد

گروه ورزش | شهرآرانیوز؛ سید حسین غیاثی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز درباره برگزاری این جشنواره ورزشی بیان کرد: جام رمضان ۱۴۰۱ با عنوان جام برکت و کرامت، بزرگ‌ترین جشنواره ورزشی است که در ماه رمضان و ادوار مختلف شهرداری مشهد در حال برگزاری است و این جشنواره در سه بخش آقایان، بانوان و جانبازان و معلولان برگزار می‌شود.

وی افزود: در بخش آقایان رشته‌های فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال و فوتبال پایه در رده سنی ۹ و ۱۰ سال برگزار می‌شود. در بخش بانوان نیز رشته‌های والیبال، بسکتبال و فوتسال و در بخش جانبازان و معلولان رشته‌های بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته و بوچیا برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت شهرداری مشهد گفت: این جشنواره پس از برگزاری مراسم قرعه‌کشی، از شب دوم ماه مبارک رمضان آغاز شد و در شب عید فطر فینال تمام بخش‌ها برگزار خواهد شد. ۵ هزار و ۵۰۰ نفر فقط به‌صورت بازیکن و ورزشکار در مسابقات حضور پیدا کردند که از این تعداد ۱۴۲۰ ورزشکار خانم و بیش از ۲۵۰ ورزشکار جانباز و معلول در این جشنواره شرکت کردند.

غیاثی خاطرنشان کرد: در جشنواره ورزشی رمضان مشهد تلاش کردیم در برخی بخش‌ها برای اولین بار یک اتفاق خوب را رقم بزنیم و برای همین منظور نیز این جشنواره در بخش جانبازان و معلولان برای نخستین بار برگزار شد. این در حالی است که خوشبختانه استقبال خیلی خوبی نیز از رقابت‌ها به عمل آمد. ۶ تیم در بسکتبال با ویلچر، ۶ تیم در والیبال نشسته و ۴۶ نفر در رشته بوچیا ثبت‌نام کرده‌اند. مسابقات والیبال نشسته در سالن سعدآباد هیئت جانبازان و معلولان، مسابقات بسکتبال با ویلچر در آسایشگاه جانبازان پارک ملت و مسابقات بوچیا نیز در سالن نماز برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: مسابقات فوتسال اکثرا در حاشیه شهر مانند سالن شهدای مدافع حرم در شهید آوینی و سالن یاس در بولوار طبرسی شمالی و سالن بهشت در محدوده طلاب برگزار می‌شود. در شب‌های اخیر به طور میانگین در سالن شهدای مدافع حرم بیش از ۳۵ هزار تماشاگر حضور پیدا کرده‌اند و به طور میانگین بیش از ۱۰۰هزار تماشاگر در این شب‌ها از تمامی مسابقات جام رمضان مشهد بازدید کرده‌اند که بخش قابل توجهی را نیز بانوان تشکیل می‌دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت شهرداری مشهد تصریح کرد: مسابقات فوتسال بانوان در مجموعه مادر و کودک برگزار می‌شود که این مجموعه مختص بانوان است. این مجموعه با برگزاری این بازی‌ها به بهره‌برداری رسید تا در اختیار بانوان قرار بگیرد.