حقوق نمایندگان مجلس در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت + جزئیات

به گزارش شهرآرانیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مشترک امروز اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با اعضای هیأت رئیسه مجلس برای بررسی و تصویب حقوق نمایندگان در سال ۱۴۰۱ و هزینه‌های اداره دفاتر (هزینه‌های نمایندگی) اظهار داشت: در نشست امروز، چون در رابطه با جزئیات سرفصل‌ها اختلاف نظر وجود داشت، فقط ۱۰ درصد افزایش حقوق نمایندگان برای سال جدید به تصویب رسید و مابقی سرفصل‌ها به کمیته تخصصی کمیسیون ارجاع شد تا در آنجا بررسی و مجددا در جلسه بعدی طرح شود.

وی افزود: مسأله اضافه‌کاری نمایندگان در کمیته تخصصی بررسی می‌شود تا سازوکار محاسبه و پرداخت آن به طور شفاف مشخص شود؛ چراکه نمایندگان دائما در حوزه‌های انتخابیه در حال تردد هستند و این فعالیت‌ها معمولا در حق‌الزحمه آن‌ها دیده نمی‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: برای هزینه اداره دفاتر نمایندگان (هزینه‌های نمایندگی) نیز پیشنهاد ۱۰ درصد افزایش برای سال جدید مطرح شد، اما جمع‌بندی نشد و قرار شد در کمیته تخصصی کمیسیون این سرفصل نیز بررسی بیشتر شود؛ چراکه افزایش هزینه‌های آب، برق و گاز و حقوق کارکنان دفاتر و اجاره‌بها بیش از این ارقام بوده است.

محبی نجم‌آبادی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه احکام مالی مجلس حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه باید نهایی شود، این موارد باقی مانده نیز به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

وی تصریح کرد: تاکید نمایندگان این است که مجلس باید با توجه به شعارهایش از برخی از امتیازات متعارف و قانونی چشم‌پوشی کند، اما هزینه اداره دفاتر که اجتناب‌ناپذیر است باید به صورت منطقی و شفاف مصوب و ابلاغ شود.

گفتنی است، بر اساس تبصره ماده ۸۰ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس «مقرری و هزینه‌های نمایندگی در هر سال، در جلسه مشترک هیأت رئیسه با کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با رعایت مقررات مالی مجلس به تصویب می‌رسد. نمایندگان مجلس می‌توانند حقوق و مزایای خود را از مجلس دریافت نمایند. قبل از تصمیم مجدد در هر دوره، به صورت علی‌الحساب مطابق مصوبه دوره قبل عمل می‌شود».

منبع: فارس