ضرورت استفاده از ظرفیت‌های قرآنی در مدیریت شهری مشهد

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت و گردشگری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مدیریت شهری مشهد وظیفه دارد ضمن تکریم پیشکسوتان قرآنی و ایجاد انگیزه برای حافظان و قاریان جوان، مشکلات و ظرفیت‌های این حوزه را شناسایی کند و راهکار‌هایی را برای حل موانع استفاده از ظرفیت‌های قرآنی در شهر ارائه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حجت‌الاسلام حسن منصوریان اظهار کرد: حریم شهر مشهد ظرفیت‌های زیادی دارد و جامعه قرآنی فعال و پیشرو، یکی از ظرفیت‌های این شهر است که بسیاری از فعالان آن در مقیاس بین المللی نیز شناخته شده اند.

وی ادامه داد: این شهر از دیرباز مهد حافظان و قاریان قرآن بوده و محافل قرآنی فراوانی در آن برگزار می‌شده است. این جلسات با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل شبکه‌های متعدد قرآنی افزایش چشم گیری داشته است.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و استفاده از تجربیات قبلی، محافل قرآنی انسجام بیشتری پیدا کرد و فعالیت قرآنی بیشتر شد. این موضوع موجب تشکیل تشکل‌های قرآنی متعدد در شهر مشهد شد.

منصوریان بیان کرد: با به وجودآمدن این تشکل‌های قرآنی، شاگردان بسیاری در زمینه حفظ و قرائت قرآن تربیت شده اند که توانسته اند در رویداد‌های ملی و بین المللی افتخارات بسیاری کسب کنند.

بر این اساس مدیریت شهری مشهد وظیفه دارد رخداد‌های اصلی شهر را با انجام این اقدامات تقویت کند و با واردشدن به این موضوع ها، ضمن تکریم پیشکسوتان قرآنی و ایجاد انگیزه برای حافظان و قاریان جوان، مشکلات و ظرفیت‌های این حوزه را شناسایی، و راهکار‌هایی را برای حل موانع استفاده از ظرفیت‌های قرآنی در شهر ارائه کند.