«ماه امت» جشنواره‌ای با حضور هنرمندان کشورهای اسلامی

به گزارش شهرآرانیوز؛ «ماه امت» عنوان یک رویداد بین المللی فرهنگی با حضور اصحاب فرهنگ کشورهای افغانستان، پاکستان و لبنان است.

این رویداد بین المللی قرار است در منطقه گلشهر مشهد (محل سکونت شمار زیادی از مهاجران افغانستانی) از ۲۵ رمضان (هفتم ثور-اردیبهشت) تا ۵ شوال با حضور هنرمندان و اصحاب فرهنگ کشور‌های افغانستان، پاکستان و لبنان برگزار شود.

هدف اصلی از برگزاری برنامه «ماه امت» تقویت وحدت بین کشور‌های اسلامی با محور ماه مبارک رمضان، روز قدس و عید فطر اعلام شده است.

«یوسف اسماعیل زاده» معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد در این باره اظهارکرد: این برنامه در شب‌های پایانی ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱ تا ۲۳ برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: قرار است در این برنامه گروه سرود حزب الله لبنان، گروه قوالی پاکستان و هنرمندان منقبت خوان افغانستانی حضور یافته و برای حاضران برنامه اجرا کنند. افزون بر این گروه‌ها، گروه‌های سرود و هنری شهر مشهد نیز در این مراسم مشارکت می‌کنند.

اسماعیل زاده گفت: در کنار این رویداد بین المللی فرهنگی قرار است که نمایشگاه عرضه غذا، شیرینی  و سوغات کشور‌های اسلامی به همراه آثار هنری شهروندان مشهدی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در ادامه تاکید کرد: علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام و شرکت در این مراسم عدد ۸ را به شماره ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک کنند یا از طریق سایت ثبت نام خود را نهایی کنند.