آپشن ویژه مسئولان ورزش خراسان‌رضوی و تربیت‌بدنی آستان‌قدس‌رضوی به نماینده لیگ برتری فوتبال استان

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ داستان کشمکش‌های باشگاه شهرخودرو با جامعه ورزش مشهد درحالی وارد گام تازه‌ای شده که فقط شش بازی برای فوتبال شهر فرصت باقی است تا از سهمیه‌اش در لیگ‌برتر محافظت کند.

سهمیه‌ای که احتمالا به‌زودی از دست می‌رود. مدیران شهرخودرو که از همان اوایل فصل شمشیر را از رو بستند و عطای حضور در مشهد را به لقایش بخشیدند و برای تمرین به تهران رفتند، حالا تهدید کردند که اگر ورزشگاه امام‌رضا (ع) به‌صورت رایگان در اختیارشان قرار نگیرد، برای سه بازی باقی‌مانده خانگی به کرج و ورزشگاه انقلاب این شهر می‌روند. شهرخودرویی‌ها در نامه‌ای این مسئله را به مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی اعلام کردند و هاشمی‌جواهری هم در پاسخ به آن وارد مذاکره‌ای با مدیران مؤسسه تربیت‌بدنی آستان‌قدس‌رضوی شده که خروجی‌اش یک عبارت واضح است: «رایگان نیست، تخفیف می‌دهیم!»

اعلام تهدید با پنبه اداری

سیدمهدی سیدصالحی، مدیر تیم فوتبال شهرخودرو، می‌گوید نامه‌نگاری‌های لازم برای دریافت ورزشگاه امام‌رضا (ع) را انجام داده‌اند و امیدوارند این اتفاق بیفتد. ادعای سیدصالحی درحالی است که مدیران ورزشگاه امام‌رضا (ع) آن را تکذیب می‌کنند و می‌گویند این نامه‌نگاری با اداره‌کل ورزش‌وجوانان و نه آن‌ها، انجام شده است! با این همه سیدصالحی خاطرنشان می‌کند: «منتظریم جواب نامه‌هایمان را بدهند. من فکر می‌کنم وقت آن رسیده است مسئولان مشهد و استان خراسان از تنها نماینده استان در لیگ‌برتر حمایت کنند.» او یادآور می‌شود: «ما به حمایت همه‌جانبه مسئولان استان و همچنین شهر مشهد نیاز داریم.

امیدواریم مسئولان حمایت کنند و ورزشگاه اصلی شهر مشهد در اختیار ما قرار بگیرد تا بتوانیم در این ورزشگاه پذیرای حریفان باشیم، زیرا معتقدیم میزبانی در این ورزشگاه شانس بقای ما را در لیگ‌برتر افزایش می‌دهد.» البته شنیده‌ها حاکی از آن است که در متن نامه شهرخودرو به اداره‌کل ورزش‌وجوانان آمده است چنان‌چه این ورزشگاه به‌صورت رایگان در اختیارشان قرار نگیرد، برای بازی‌های باقی‌مانده به ورزشگاه انقلاب کرج خواهند رفت!

۳۶۰ میلیون بدهی که پابرجاست

مدیران شهرخودرو درحالی از رایگان‌شدن سه بازی آخرشان در ورزشگاه امام‌رضا (ع) در شهر مشهد صحبت می‌کنند که گفته می‌شود، آن‌ها هنوز ۲۸۰ میلیون بابت فصل قبل و ۸۰ میلیون بابت این فصل به مجموعه تربیت‌بدنی آستان‌قدس‌رضوی بدهکارند. البته محل اختلاف اصلی عنابی‌ها با فوتبال مشهد بر سر همان ۲۸۰ میلیون است که آن‌ها مدعی‌اند این بدهی به زمانی مربوط بوده که تیم در اختیار هیئت فوتبال استان بوده است. از سویی دیگر، هیئت فوتبال، چون مالک تیم نبوده است، حاضر به پرداخت ۲۸۰ میلیون بدهی نیست و مدیرانش می‌گویند ما فقط مدیریت تیم را به‌عهده داشتیم و مالکیت با شهرخودرو بوده است و حتی بخشی از بدهی‌های باشگاه را هم پرداخت کرده‌ایم.

وعده تخفیف ۱۶۰ میلیونی

در این میان مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی هم وارد ماجرا شده و در پاسخ به نامه مدیران شهرخودرو وارد مذاکره‌ای با مدیران ورزشگاه امام‌رضا (ع) شده است. گویا مدیرکل توانسته است وعده تخفیف ۱۶۰ میلیون تومانی را از مدیران آستان‌قدس بگیرد. با این حساب، شهرخودرو برای سه بازی باقی‌مانده به حساب هر بازی ۱۳۰ میلیون اجاره ورزشگاه، باید ۲۳۰ میلیون تومان پرداخت کند. مسئله‌ای که باتوجه‌به لحن تهدیدآمیز نامه مدیران این تیم به مسئولان ورزش خراسان و اینکه در صورت رایگان‌نشدن، بازی‌هایشان را به ورزشگاه انقلاب کرج می‌‎برند، به‌نظر چندان ساده نیست و بعید است آن‌ها از موضعشان کوتاه بیایند.

نگرانی از حضور تماشاگران

عنابی‌های مشهد ممکن است سه بازی باقی‌مانده را در کرج برگزار کنند و مدیران این تیم خواهان حمایت مسئولان استانی و رایگان‌شدن بازی‌هایشان در ورزشگاه امام‌رضا (ع) هستند. حال این سؤال جدی وجود دارد که مگر قرار است بازی در کرج برای مشهدی‌ها رایگان باشد؟! اگر این‌طور نیست، پس چه‌چیز موجب می‌شود شهرخودرویی‌ها بخواهند از مشهد و بازی در ورزشگاه‌های مشهد فاصله بگیرند؟ پاسخ روشن است؛ شاید حضور دوباره تماشاگران در ورزشگاه، مدیران تیم بحران‌زده را می‌ترساند. حضوری که می‌تواند موجب انگیزه و روحیه بازیکنان و فشار روی تیم‌های حریف باشد، اما از طرفی دیگر هم می‌تواند همچون شمشیری دولبه عمل کند و با یک گل عقب‌افتادن فشار تماشاگران روی تیم اعمال شود و همین مسئله کار تیم مشهد را سخت‌تر از سخت کند.