اصلاح هندسی تقاطع‌ها و اجرای طرح تقدم عابر پیاده
در راستای تغییر رفتار ترافیکی و حفظ جان عابران پیاده، اصلاح هندسی تقاطع‌های خیابان بهار و طرح تقدم عابر پیاده در حال اجراست.
شهردار منطقه ۸ با اعلام این خبر گفت: عملیات تراش و روکش آسفالت؛ اصلاح گذرگاه عابر پیاده و همسان‌سازی محل تردد شهروندان در تقاطع خیابان ملک‌الشعرای بهار با هدف ارتقای انضباط ترافیکی، رعایت حق تقدم و ایمنی عابر پیاده در حال اجراست.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۸؛ علی شیرازی ادامه داد: این طرح در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی و با هدف ایجاد انضباط حرکتی عابران و خودرو‌های سواری در مرحله نخست در این تقاطع‌ها به اجرا در آمده و امید است در روز‌های آتی شاهد اجرای آن در دیگر تقاطعات برنامه ریزی شده باشیم.
وی گفت: با مدیریت صحیح و بابرنامه در حوزه مدیریت شهری و مهندسی ترافیک باید به دنبال تردد آسان و ایمن باشیم و با اجرای پروژه حق تقدم عابر پیاده در آرام‌سازی ترافیک و کاهش ترافیک و آلودگی‌های صوتی و زیست محیطی گام برداریم.
اجرای کلان پروژه ترویج رعایت حق تقدم عابر پیاده در کلان‌شهر مشهد در حال اجراست و باید آن را به پروژه‌ای تبدیل کرد که برای شهروندان حس تعلق ایجاد کند. شیرازی با اشاره به این موضوع افزود: اهداف اجرای این پروژه بزرگ، افزایش ایمنی عبور عرضی عابران پیاده، افزایش فرهنگ عابران پیاده و استفاده از محل‌های مشخص شده و شاخص‌کردن محل عبور عابر پیاده برای رانندگان است.
وی با اشاره به تصادفات شهری و بیان اینکه حوزه ترافیک موارد زیادی برای کار کردن و توجه دارد، گفت: فرهنگ‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای درک عمیق‌تر مردم از مسائل ترافیکی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این زمینه که منجر به آموزش صحیح می‌شود، یکی دیگر از وظایف ماست که در حوزه معاونت فرهنگی در مدارس و مهدکودک‌ها انجام می‌شود.
شهردار منطقه با اشاره به رعایت‌نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط برخی شهروندان توضیح داد: رعایت حق تقدم یکی از بنیادی‌ترین مسائل و نیاز‌های شهری است که اگر بتوانیم در آن تغییرات مثبتی ایجاد کنیم، می‌توانیم انتظار کاهش تصادفات را هم داشته باشیم.
شیرازی یادآور شد: اصلاح زیرساخت‌های مربوط به عبور امن، از طریق خط‌کشی و اصلاحات هندسی، انجام کار فرهنگی و جلب توجه مردم برای استفاده از این مسیر‌ها از اولویت‌های کلان پروژه حق تقدم عابران به حساب می‎آید. امسال تلاش کردیم تا در منطقه خط‌کشی‌های مناسب و اصلاحات هندسی را انجام دهیم تا بتوانیم منتظر نتایج خوبی باشیم.