عضوکمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:
در آینده، شاهد فضای جنگلی مطلوبی در ارتفاعات جنوبی کلانشهر مشهد هستیم

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی حاتمی در در کارگروه فضای سبز و منابع پایدار آب افزود: همین موضوع سبب می‌شود تا در آینده، شاهد فضای جنگلی مطلوبی در ارتفاعات جنوبی کلانشهر مشهد باشیم.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز گفت: برنامه عملیاتی میان مدت شهرداری مشهد جهت توسعه کمربند سبز جنوبی در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۳۵۰هکتار از این اراضی توسعه یابد.
مهدی یعقوبی اظهارداشت: منابع آبی درنظر گرفته شده برای آبیاری درختان در کمربندسبز از منابع آبی غیر شرب است و در حال حاضر شبکه جداسازی انتقال پساب از محدوده انتهای بولوار لادن و محدوده بولوار شهدای ارتش به کمربندسبز متصل است.
به گفته وی، طراحی مسیر جدید انتقال آب از انتهای بولوار دلاوران توسط پیمانکار انجام شده و عملیات اجرایی آن تا پایان سال آغاز می‌شود و این شبکه آبیاری تا سال آینده به خط الرأس ارتفاعات جنوب متصل خواهد شد.
همزمان با اجرای این پروژه، طرح آبخیزداری کمربندسبز جهت ذخیره‌سازی نزولات جوی و جلوگیری از روان‌آب‌ها در سطح ارتفاعات جنوبی مشهد درحال انجام است.
محمد حاجیان شهری، رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: رسیدگی به منابع آبی و گونه‌های متنوع گیاهی شهر و همچنین توسعه آن یکی از اصلی‌ترین رویکرد‌های فعالیت این کارگروه است که تاکنون نیز توفیقات خوبی را داشته است.