طی سه روز؛
۲۰۶ ثبت نام کاندیدا برای انتخابات مجلس در خراسان رضوی
به گزارش شهرآرانیوز؛ حسن جعفری با بیان اینکه فرآیند ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ صبح ۱۰ آذر ماه در ۱۲ حوزه انتخابیه آغاز شد، اظهار کرد: طی سه روز در مجموع ۲۱۶ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۰۶ نفر قطعی و ۱۰ نفر در حال ثبت اطلاعات خود هستند.
وی افزود: از مجموع ثبت نام‌های قطعی انجام گرفته، ۵۴ نفر مربوط به روز اول، ۶۳ نفر مربوط به روز دوم و ۸۹ نفر هم مربوط به روز سوم است.
جعفری اظهار کرد: از مجموع ثبت نام‌های امروز تا ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه ۱۰ نفر در حال طی فرآیند نام نویسی بوده و ثبت نام آن‌ها هنوز قطعی نشده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: ۸۵ نفر از داوطلبان ثبت نام شده در روز سوم را مردان و ۱۲ نفر را زنان تشکیل می‌دهند که ۷ نفر از بانوان در حوزه انتخابیه مشهد و کلات، ۲ نفر در حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه، یک نفر در حوزه انتخابیه درگز، یک نفر در حوزه انتخابیه تربت جام، صالح آباد، تایباد و باخرز و یک نفر هم در حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن ثبت نام کرده اند.
رئیس ستاد انتخابات استان میانگین سنی داوطلبان در روز سوم را ۴۳ سال برشمرد و اظهار کرد: جوان‌ترین داوطلب ۳۰ ساله و مسن‌ترین آن‌ها ۶۷ ساله بوده است.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع داوطلبان روز دوم ۱۷ نفر کارمند، ۲۱ نفر فرهنگی، ۱۵ نفر شغل آزاد، ۹ نفر بازنشسته، ۳ نفر روحانی، یک نفر نظامی و ۳۱ نفر دارای سایر مشاغل بوده اند.
جعفری گفت: در روز سوم ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، از مجموع ۹۸ داوطلب قطعی و در انتظار ثبت نام، تعداد ۴۷ مورد در حوزه انتخابیه مشهد و کلات، ۳ نفر در حوزه انتخابیه چناران و بینالود، ۷ نفر در حوزه انتخابیه فریمان، سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه، ۳ نفر در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان، ۸ نفر در حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد، باخرز، صالح آباد، ۲ نفر در حوزه انتخابیه تربت حیدریه، مه ولات، زاوه، ۶ نفر در حوزه انتخابیه درگز، ۱ نفر در حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن و خلیل آباد، ۸ نفر در حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه، ۳ نفر در حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب، ۴ نفر در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج و ۶ نفر هم در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار بوده است.