رئیس شورای اسلامی مشهد: «معلمان»؛ طلایه‌داران عرصه تعلیم و تربیت هستند

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان در یادداشتی، فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت آیت‌الله «مرتضی مطهری» و روز معلم را گرامی داشت؛ متن یادداشت به شرح ذیل است:

مشخصه یک جامعه سالم و تکامل یافته، برخورداری از یک نظام تعلیم و تربیت زنده و پیشرفته است تا به واسطه آن، انسان‌هایی آزاده، مستقل، خلاق‎، مبتکر و تلاشگر در اجتماع پرورش یابند؛ کاملا روشن است که بدون توجّه به دو مقوله تاثیرگذار «آموزش» و «پرورش» نمی‎توان به چنین مقصودی دست یافت.

تعلیم و تربیت، از چنان جایگاه رفیعی در دین مبین اسلام برخوردار است که خداوند متعال نخستین آیات قرآن کریم را با واژه «خواندن» آغاز می‌نماید؛ «قرآن کریم»، کتاب هدایت است و برای تربیت انسان نازل شده و بر این اساس، تعلیم و تربیت به عنوان مهم‏ترین رسالت پیامبر (ص) شناخته می‌شود.

همین امر سبب شده تا در آموزه‌های ما، معلمی به عنوان شغل انبیاء شناخته شود؛ بی‌شک «معلمان»، طلایه‌داران عرصه تعلیم و تربیت و محوری‌ترین عنصر در نظام آموزشی هر کشور و جامعه‌ای هستند.

۱۲ اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت استاد علم و اخلاق و ادب، «شهید مرتضی مطهری» به درستی به عنوان روز «معلم» در تاریخ ایران زمین ثبت شده است؛ انسانی وارسته، با تقوا، متواضع و فروتن، چهره‌ای که به درستی معنویت و علم و آگاهی را در ذهن و قلب شاگردان خود متجلی می‌نمود و راه تفکر و تعقل را می‌آموخت.

روز معلم، فرصت و بهانه‌ای مغتنم برای پاسداشت تلاش‌ها و مجاهدت‌های بی‌شائبه قشر زحمتکش و فداکاری است که در عرصه تعلیم و تربیت نسل جوان و آینده‌ساز این مرز و بوم نقش‌آفرینی می‌کنند؛ این روز را به یکایک این عزیزان تبریک و تهنیت عرض کرده و توفیق و بهروزی روزافزون را ایشان از درگاه خداوند منان آرزومندیم.