پاسخ معاون وزیر رفاه به دغدغه‌های یارانه‌ای| ثبت درخواست در سامانه «حمایت» به معنی اعتراض به دهک‌بندی است

به گزارش شهرآرانیوز، در گفت‌و‌گوی زنده اینستاگرامی مشترک «داریوش ابوحمزه» معاون رفاه اجتماعی و «سید مرتضی موتورچی» رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ابهامات یارانه‌ای پاسخ داده شد.  

در این گفتگو عنوان شد: مردمی‌سازی و عدالت در پرداخت یارانه سیاست دولت پس از نظرخواهی از نخبگان و کارشناسان حوزه اقتصاد کشور است. این تصمیم می‌تواند به پویایی اقتصاد کشور کمک کرده و دغدغه‌های معیشتی مردم را کمرنگ کند.  

معاون رفاه اجتماعی با بیان اینکه عدالت در پرداخت یارانه‌ها در مجموع از لحاظ رفاهی به نفع مردم است، گفت: رفع اختلاف طبقاتی و کاهش فقر مطلق از رویکرد‌های این اقدام است.

ابوحمزه افزود: در حال حاضر در وزارت مردم مرکز تماس ۶۳۶۹ و تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۶۳۶۹ برای پاسخگویی در کنار سایت حمایت آماده پاسخ به دغدغه‌های مردم است.

وی با اشاره به پشتیبانی فنی از سایت برای رفع چالش‌های فنی، گفت: جاماندگان یارانه هم که به هر دلیلی یارانه دریافت نمی‌کرده‌اند به‌زودی در سامانه‌ای که معرفی شده توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌توانند ثبت نام کنند.

معاون وزیر کار افزود: ثبت‌نام در سامانه به‌معنای ثبت اعتراض است و به زودی با جزییات بیشتری تکمیل می‌شود.

ابوحمزه تاکید کرد: ملاک پرداخت تحت پوشش بودن نهاد‌های حمایتی نیست و صرفا قرارگیری در دهک دهم منجر به حذف یارانه می‌شود.

وی گفت: نحوه پرداخت یارانه‌ها به همین منوال انجام می‌شود، اما احتمال اعمال سیاست تخفیف روی خرید هم ممکن است با همین اعتبار ماهانه انجام شود.