ویژه برنامه‌های فرهنگی شهرداری مشهد برای نکوداشت روز فردوسی

به گزارش شهرآرانیوز، رویداد فرهنگی هنری حکیم طوس از ۲۴ اردیبهشت ماه لغایت ۳ خرداد هر شب ساعت ۲۰ در محل آرامگاه فردوسی، با حضور آحاد مختلف مردم برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های فرهنگی شهرداری مشهد برای نکوداشت روز فردوسی

معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد لیست برنامه‌های نکوداشت روز فردوسی را اعلام کرد.
یوسف اسماعیل‌زاده اظهار کرد: سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد در دهه ادب، حماسه و نکوداشت روز فردوسی بزرگ برنامه‌های متنوعی را برای شهروندان مشهد در نظر گرفته است.

وی درباره این برنامه‌ها توضیح داد: در این ایام دو مسابقه گنجینه‌های شهر خورشید و مسابقه بزرگ شاهنامه پژوهان را برای همشهریان عزیز در نظر گرفته شده و دو فراخوان نیز با نام‌های یادمان میدان سپهبد و جشنواره ادبی مشهد برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: برگزاری تور گردشگری ویژه آرامگاه فردوسی و اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی وهنری در جلوخان آرامگاه فردوسی از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است که در این مکان اجرای گروهی ضرب‌نوازی پهلوانی، اجرای داستان‌های گذر سیاوش و گذر حماسه، نورافشانی ویژه هرشب ساعت ۲۰، اجرای نمایش تئاتر فاخر ماردوش و روایت جذاب کاوه وضحاک انجام خواهد شد.

اسماعیل‌زاده بیان کرد: در این ایام سعی شده ویدیو سه زبانه حکیم طوس ساخته شده و در کنار المان‌های جلوخان نقالی و روایتگری برای آشنایی بیشتر عزیزان با حکیم ابوالقاسم فردوسی اجرا شو، اجرای ویدیومپینگ درمقبره و برگزاری برنامه جهان شهر رویداد ویژه حکیم توس با اجرای سرود، نقالی و شعر باحضور چهر‌های حماسی کشور نیز فضای مطلوبی به این شب‌ها خواهد داد.

وی ضمن اشاره به اکران شهری استرابورد و بیلبورد دیگر اقدامات انجام گرفته را این‌گونه، برشمرد: میدان فردوسی به طور ویژه فضاسازی شده و از یادمان فاخر رستم و سهراب رونمایی خواهد شد.

ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت حکیم طوس، فردوسی بزرگ در  مشهد همراه با دیگر دستگاه‌های استان