برخورد شدید ناجا با قاچاق و احتکار کالا‌های اساسی| کشف بیش از ۷۰۰۰ تن کالای احتکاری و دستگیری ۹۴۵ متهم

به گزارش شهرآرانیوز، سردار غلامرضا رضائیان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی افزایش قیمت برخی از کالا‌های اساسی و ضروری مورد نیاز مردم و همچنین در راستای اجرای منویات و تدابیر مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز "مدظله العالی" مبنی بر مبارزه با احتکار و گرانفروشی کالا‌های اساسی، قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی با هدف مقابله با قاچاق، احتکار، اخلال در تولید و توزیع کالا‌های اساسی و معیشت محور تشکیل شد.

وی با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانیم که دولت را در مبارزه با قاچاق ارزاق عمومی و کالا‌های اساسی کشور پشتیبانی کنیم، افزود: در طرح مذکور کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی، با خدمت مضاعف و تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات تخصصی پلیسی، محل دپو و احتکار کالا‌های اساسی و ضروری را طی هفته گذشته در کشور شناسایی کردند.

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی تصریح کرد: با تشکیل یک هزار و ۶۳ گروه مشترک از یک هزار و ۸۲۱ محل نگهداری و توزیع کالا‌های اساسی بازدید و در بازرسی از آن‌ها ۷ هزار و ۵۱۶ تن انواع کالا اساسی از قبیل برنج، گندم و آرد، ماکارونی، روغن خوراکی، گوشت قرمز و مرغ، نهاده‌های دامی، ۷۰۰ تن کاغذ، ۱۷۲ هزار لیتر انواع مواد شوینده، روغن موتور و ضد یخ و... را به همراه ۸۰ هزار و ۸۹۵ قطعه انواع لوازم یدکی و ابزار آلات کشف کردند.

سردار رضائیان همچنین تاکید کرد: در این خصوص ۲۰۴ انبار و محل نگهداری کالای اساسی پلمب و ۹۴۵ متهم نیز دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان در برآورد‌های اولیه ارزش کالا‌های مکشوفه را حدود ۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، ادامه داد: در این رابطه ۴۲۹ خودرو توقیف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه پارکینگ و متهمان نیز تحویل مراجع قضائی شدند.

وی تصریح کرد: مبارزه جدی با این پدیده شوم اقتصادی کمک به توزیع عادلانه کالا در بین مصرف کنندگان و حفظ تعادل عرضه و تقاضا بوده و تاکنون هموطنان عزیز در این راه پلیس امنیت اقتصادی را به خوبی همراهی کرده اند.

سردار رضائیان در پایان از هموطنان خواست که در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعالیت افراد فرصت طلب و سودجو در زمینه احتکار و قاچاق کالا و ارز، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.