ویژه نامه «سرو هزارساله» در موسسه شهرآرا منتشر شد + فیلم

به گزارش شهرآرانیوز،دبیر ویژه‌نامه «سرو هزارساله» از انتشار آن ،توسط موسسه فرهنگی هنری شهرآرا خبر داد.

دکتر یوسف بینا در این باره اظهار کرد: این ویژه نامه به‌مناسبت بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه «روز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی» در مؤسسه فرهنگی‌هنری شهرآرا و در ۱۶۰ صفحه منتشر شده است.

دبیر سومین شماره ویژه‌نامه «سرو هزارساله» با بیان اینکه سومین شماره این ویژه‌نامه رویکردی متفاوت دارد، گفت: در این شماره در کنار پرداختن به اهمیت زبان فارسی، از یک‌سو اندیشه و حکمت فردوسی که شامل بحث‌های محتوایی شاهنامه است، بررسی شده و از سوی دیگر، به موضوع نیاز امروز ما به شاهنامه فردوسی پرداخته شده است.

وی ادامه داد: بی‌تردید هر کاری در راستای بازشناسی فردوسی و شاهنامه گامی در میانه راه است، زیرا شاهکار جاودانه حکیم توس دیروز ما را رقم زده است، امروز باید با آن باشیم و حرکت به‌سوی فردا نیز در پرتو آن ارجمند است. اعتقاد دایم، شاهنامه فردوسی دیروز و امروز و فردای ماست.

یوسف بینا افزود: در این ویژه‌نامه گفتارها و نوشتارهایی از بزرگان، صاحب‌نظران و پژوهشگرانی در حوزه شاهنامه ثبت شده است و ما کوشیدیم برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان ازجمله قشر فرهیخته و عموم مردم خوراک فکری ایجاد شود. در بخش‌های ابتدایی آن نیز سخنان رهبر معظم انقلاب درباره فردوسی آمده است؛ بخش اول آن رویکردی در حوزه دین، فرهنگ و حکمت دارد، بخش دوم شاهنامه از دید فرهنگی و ادبی و نگاه استادان دانشگاه به فردوسی بررسی شده، بخش سوم شامل مطالبی در حوزه ارزش‌های میراث فرهنگی و باستان‌شناسی به‌ویژه توس و شاهنامه است و فصل چهارم با رویکرد و نگاهی هنری ازجمله ظرفیت‌های سینمایی شاهنامه تولید شده است.

به‌گفته دبیر سومین شماره ویژه‌نامه سرو هزارساله، در این ویژه‌نامه علاوه بر گفت‌وگوها، مقاله‌ها و یادداشت‌ها، مجموعه‌ای از عکس‌های خبری مشهد شامل المان‌های تصویری شاهنامه و عکس‌های آرامگاه فردوسی به چشم می‌خورد.

دکتر بینا افزود: علاقه‌مندان به تهیه این ویژه نامه می‌توانند از طریق تماس با روابط عمومی موسسه شهرآرا به شماره ۳۷۲۸۸۸۸۱-۰۵۱ نسبت به تهیه آن اقدام نمایند.

{$sepehr_media_490883_400_300}