در حاشیه انتخابات شورای اجتماعی محله مجیدیه مطرح شد
لزوم رسیدگی به کمبود‌های مسجد حضرت معصومه (س)
رضا ریاحی - انتخابات شورای اجتماعی محله مجیدیه باحضور مهدی طاهری، کارشناس اداره شورای اجتماعی، رضا قلندرآبادی، رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه، و علی‌اکبر گلی، دبیر شورا‌های اجتماعی محلات منطقه ۱۲، و اهالی محله مجیدیه در سالن جلسات شهرداری منطقه برگزار شد. در این انتخابات ۶ عضو مجمع ساکنان محل، ۲ عضو علی‌البدل و نماینده تشکل‌ها، مدارس، مساجد و کسبه از میان داوطلبان برگزیده شدند.
در ابتدای نشست، اعضای مجمع داوطلبان شورای اجتماعی محله مجیدیه ضمن معرفی خویش، به بیان سابقه کار اجرایی، اجتماعی و فرهنگی خویش پرداختند. سپس حاضران در مجمع از میان ۱۶ داوطلبی که خود را معرفی کرده بودند، به‌ترتیب سیدمرتضی مدرس‌نیا، حسن وثوقی‌فرد، محمدرضا واله‌نافعی، رضا کدخدائیان، مهری مشهدی و مجتبی حق‌وردی به‌عنوان ۶ عضو اصلی مجمع ساکنان محل و آقایان حسن رضایی و جواد علیزاده نیز به‌عنوان اعضای علی‌البدل برگزیده شدند.  
همچنین امین شعبانی به‌عنوان نماینده تشکل‌ها، اسحاق شاه‌نظری به‌عنوان نماینده مدارس و زین‌العابدین محمدی به‌عنوان نماینده مساجد معرفی شدند و انتخاب نماینده کسبه به علت به حدنصاب نرسیدن به زمان دیگری موکول شد.

گرمایش مسجد با بخاری نفتی
مرتضی مدرس‌نیا که با ۱۳ رأی به‌عنوان نفر اول مجمع ساکنان محله مجیدیه انتخاب شد، دارای مدرک فوق‌دیپلم مدیریت دولتی و بازنشسته اداره کل امور اوقاف خراسان‌رضوی است. وی به مدت ۵/۲ سال است که در محله مجیدیه زندگی می‌کند و از سروسامان دادن به اوضاع ناخوشایند مسجد حضرت معصومه (س) به‌عنوان اولویت برنامه‌های خود در شورای اجتماعی محله مجیدیه یاد می‌کند.  
مدرس‌نیا دراین‌باره می‌گوید: مسجد حضرت معصومه (س) مشکلات عدیده‌ای دارد که از آن جمله می‌توان به احراز مالکیت نکردن، نبود انشعابات آب، برق، گاز و تلفن که باعث سرمای شدید در زمستان و گرمای طاقت‌فرسا در تابستان می‌شود، اشاره کرد. همچنین دیوار‌های کاهگلی که با پارچه پوشانده شده است، زمین بسیار سرد، نبود آشپزخانه مجهز، نبود آب‌گرم و نداشتن وسایل پذیرایی از دیگر معضلاتی است که این مسجد با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند. شاید باورش مشکل باشد، اما از بخاری نفتی با آن بوی نامطبوع برای گرمایش مسجد استفاده می‌کنیم که این موضوع به هیچ عنوان شایسته نمازگزاران مسجد حضرت معصومه (س) نیست. از طرفی در سرتاسر خیابان آیت‌ا... رفسنجانی ۱۲ مسجد دیگری بنا نشده است و مسجد حضرت معصومه (س) تنها پایگاه مذهبی، فرهنگی و اجتماعی شهروندان، مخصوصا جوانان در این قسمت از منطقه ۱۲ می‌باشد.  

فرهنگ آپارتمان‌نشینی
مجتبی حق‌وردی، کارشناس مبانی حقوق اسلامی، از دیگر منتخبان شورای اجتماعی محله مجیدیه است که سابقه ۴ سال عضویت در شورای اجتماعی محله جاهدشهر را دارد.
وی دراین‌باره می‌گوید: آموزش فرهنگ آپارتمان‌نشینی و جمع‌آوری آب‌های سطحی و پسماند از معابر محله جزو طرح‌هایی است که از دوره پیشین شورای اجتماعی محلات درحال پیگیری است و همچنان به‌طور کامل به نتیجه نرسیده است.
حق‌وردی از افزایش ساخت‌وساز‌ها و مهاجرت جمعیت جوان به منطقه ۱۲ به‌عنوان عمده دلایل ضرورت آموزش فرهنگ آپارتمان‌نشینی یاد کرد و گفت: فرهنگ شهروندی مجموعه‌ای از ارزش‌ها، نگرش‌ها و قوانین مشترک بنیادی است که در بردارنده احساس دل‌بستگی، احترام به میراث مشترک و همچنین تشخیص حقوق و تعهدات شهروندی است.
عضو شورای اجتماعی محله مجیدیه به معضل آب‌گرفتگی معابر در محله مجیدیه اشاره کرد و افزود: با احداث چندین کلکتور جمع‌آوری آب‌های سطحی در بولوار سجادیه، الهیه و مجیدیه، مشکل آب‌گرفتگی معابر تا حد زیادی مرتفع شده است، امیدواریم با تکمیل و راه‌اندازی کلکتور مجیدیه، مشکل آب‌گرفتگی معابر به‌طور کامل حل شود.

قرارگاه فرهنگی و جهادی شهدا
امین شعبانی کارشناسی‌ارشد حقوق جزا و ۱۲ سال سابقه سکونت در محله مجیدیه دارد.
 شعبانی که به‌عنوان نماینده تشکل‌های مردمی در شورای اجتماعی محله مجیدیه معرفی شده است، از قرارگاه فرهنگی و جهادی شهدا یاد می‌کند و می‌گوید: قرارگاه فرهنگی و جهادی شهدا به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکل مردم‌نهاد در منطقه الهیه است که در مسجد آفرینش واقع شده است و باشناسایی افراد بی‌بضاعت و کمک‌های مادی و معنوی گام بزرگی را درراستای کمک به مستمندان برداشته است.  

گسترش بوستان نیلوفر
مهری مشهدی کارشناسی مدیریت بیمه دارد و از سال ۹۱ ساکن محله مجیدیه است. وی سابقه عضویت شورای اجتماعی محله جاهدشهر را داراست و با ۶ رأی به‌عنوان نماینده بانوان شورای اجتماعی محله مجیدیه انتخاب شده است. از فعالیت‌های اجرایی و فرهنگی وی می‌توان به همیاری پروژه بزرگ طرح باهنگ «مشاوره ازدواج» و پیگیری ساخت مسجد حضرت معصومه (س) اشاره کرد. مهری مشهدی در ادامه به امکانات محدود بازار مجیدیه اشاره کرد و گفت: بازار مجیدیه که اکنون علاوه‌بر جمعه بازار خودرو، پذیرای شهروندان در یکشنبه‌بازار و چهارشنبه‌بازار محله نیز می‌باشد، از کوچک‌ترین امکانات رفاهی همچون آب‌خوری، سرویس‌های بهداشتی و... محروم است. وی همچنین به پارک نیلوفر در خیابان آیت‌ا... هاشمی ۱۲/۶ اشاره کرد و افزود: این بوستان به‌دلیل استقبال گسترده هم‌محله‌ای‌ها برای توسعه و افزودن امکانات رفاهی جا دارد. نماینده بانوان محله مجیدیه با اشاره به اوضاع نامساعد مسجد حضرت معصومه (س) گفت: امیدواریم معضلات این مسجد و حسینیه که تنها مکان برپایی نمازجماعت، عزاداری‌های محرم و صفر، برگزاری مراسم شب‌های قدر و سایر فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی است، به‌زودی رفع شود.