مشکل قرارداد‌های سفید امضای جامعه کارگری کشور برطرف می‌شود

به گزارش شهرآرانیوز، حاتم شاکرمی با اشاره به اینکه ما باید به معاهده‌نامه ایمنی معادن در دنیا ملحق شویم گفت: از سویی جایگاه نظام در جوامع بین‌المللی افزایش پیدا می‌کند و از سوی دیگر می‌توانیم از تکنولوژی روز دنیا در حوزه معادن استفاده کنیم و این دانش را در اختیار بگیریم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه سلامت نیروی کار بسیار اهمیت دارد که با تغییر تکنولوژی ایمنی معادن بیشتر خواهد شد گفت: دولت الکترونیک در حوزه روابط کار را پیگیری کردیم و به مرحله اجرای سامانه جامع روابط کار رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه کارگر و کارفرما نباید برای هر کاری به ادارات کار در استان‌ها مراجعه کنند افزود: با این سامانه کارگران و کارفرمایان در دفاتر اعلام هویت می‌کنند و بعد از آن هر شکایتی از طریق این سامانه انجام می‌شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جزئیات این سامانه عنوان کرد: این سامانه حدود ۴۸ زیرسامانه دارد و از این طریق ۴۸ خدمت از این طریق به کارگران و کارفرمایان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه استان‌های کشور اعلام آمادگی کردند و تقاضای همکاری مسئولان در استان‌ها برای راه‌اندازی این سامانه جامع وجود دارد گفت: یکی از اهداف ما این است که هر ارباب رجوعی با کارشناس ما روبرو نشود و از فساد اداری نیز جلوگیری کرده و شفافیت ایجاد می‌کند.

شاکرمی با اشاره به اینکه سرور‌های این سامانه در وزارت کار راه‌اندازی شده است افزود: با این سامانه از هر جای کشور می‌شود مشکلات کارگری را پیگیری کرد.

وی گفت: قرارداد‌های سفید امضا همیشه مشکل جامعه کارگری ما در کشور بوده است که با راه‌اندازی این سامانه برطرف می‌شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات تعلیمات حفاظت فنی وزارت کار فعال است عنوان کرد: در هشت استان کشور این مرکز تحقیقات راه‌اندازی شده است که با همکاری استان آماده راه‌اندازی این مرکز در کرمان هستیم و ظرفیت بسیار خوبی است.

منبع: تسنیم