شهردار مشهد مقدس: ۱۰۰میلیارد تومان به اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار در حاشیه شهر مشهد اختصاص می‌یابد

به گزارش شهرآرانیوز، شهردار مشهد مقدس در آیین افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه و نمایشگاه محصولات بانوان کارآفرین سراسر کشور با تبیین جایگاه حقیقی زن در اسلام، گفت: زن در ترویج علم و دین مبین اسلام مقام بی‌مثالی دارد که ما آن را در قیام عاشورا و در روزهای سخت دفاع مقدس دیده‌ایم. همسران شهدا و جانبازان در تداوم ایثار نقش محوری ایفا کرده‌اند و این مسیر همچنان در عرصه‌های هنر، ادب و اقتصاد ادامه دارد و می‌درخشند.

وی در ادامه گفت: امروز مفتخر به حضور در جمع بانوان و کارآفرینان هستیم و اعتقاد داریم اقتصادی که مدیریت آن با بانوان کشور باشد، از بسیاری حواشی دور است و موفق عمل خواهد کرد. البته قسمتی از این جامعه توانمند، آسیب‌پذیر است که وظیفه دستگاه‌ها در مواجهه با این قشر در زمینه رفع آسیب اجتماعی و دیگر زمینه‌های مهم مثل اشتغال، تهیه مسکن و... را چندبرابر می‌کند.

سیدعبدالله ارجائی گفت: با مجوزهایی که ریاست محترم شورا و اعضای شورای شهر اسلامی شهر مشهد مقدس به مجموعه شهرداری اعطا کرده‌اند و قول مساعدتی که آن را از وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهیم گرفت، مشارکت چهارجانبه‌ای را در حوزه زنان آغاز خواهیم کرد.

او ادامه داد: شهرداری مشهد مقدس با توافق بنیاد برکت و بانک عامل، ۱۰۰میلیارد تومان در سال۱۴۰۱ به اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار در حاشیه شهر مشهد مقدس اختصاص داده است. از وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهشمندیم به این رقم اختصاص‌یافته اضافه کنند تا بتوانیم در آینده نزدیک سازوکار این توافق با بنیاد علوی را اجرایی کنیم و حاشیه شهر از این همکاری بهره‌ ببرد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: فعالیت در حوزه زنان را تک‌بعدی نمی‌دانیم و نگاه فرهنگی، روانی و آرامش‌بخشی را در کنار فعالیت‌های معیشتی و اداره زندگی برای بانوان در نظر می‌گیریم.

وی تلاش و کار در خانواده را تربیت‌کننده و تأمین‌ معیشت زنان را بسیار مهم دانست و افزود: زمینه فعالیت اشتغالی زنان باید فراهم شود.

یعقوبعلی نظری گفت: امیدواریم عرصه گل و گیاه که یک بخش مسرت‌بخش در امور است، رونق پیدا کند و در باغبانی و کشاورزی به افزایش صرفه‌جویی در آب نگاه ویژه‌ای شود.

وحید خاوئی، رئیس بنیاد علوی، در آیین افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه گل و گیاه مشهد مقدس گفت: در شهرستان‌های استان و حاشیه شهر مشهد مقدس فعالیت‌هایی در حوزه کسب‌وکار خانگی صورت گرفته و اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام شده است.

وی افزود: بنیاد علوی برای جامعه زنان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، برنامه‌ریزی داشته است و اشتغال‌آفرینی در این حوزه را جدی پیگیری می‌کند. بنیاد علوی فعالیت بانوانی را که در حوزه کوله‌بری مشغول به فعالیت بودند، رصد کرد و اکنون آنان در مشاغل خرد و خانگی اشتغال یافتند.

رئیس بنیاد علوی گفت: اگر نگاه به تقویت و مقاومت اقتصاد کشور داریم، باید از ظرفیت خانوارها استفاده کنیم.