رئیس شورای عالی استان‌ها: قانون انتخابات شوراها ناکارآمد است| مدل انتخابات و هیئت نظارت نیاز به بازنگری جدی دارد

به گزارش شهرآرانیوز، پرویز سروری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با اشاره به نخستین اجلاس روسای شورا‌های اسلامی استان‎‌ها در گرگان اظهار داشت: نگاه ما این بود که با اعضای شورا‌ها گفتگو کنیم و انتقادات به ما منتقل شود تا بتوانیم به عنوان نمایندگان شورای عالی در مسیر مطالبات شورا‌ها عمل کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور ادامه داد: در این اجلاس استاندار گلستان پذیرفتند که برای مدیریت یکپارچه یکی از شهر‌های استان به‌عنوان پایلوت انتخاب شود و این امر مهم می‌تواند برای مجموعه کشور مثمر ثمر باشد.

سروری یادآور شد: قانون انتخابات شورا ناکارآمد است و نگاه سیاسی برای انتخابات شورا‌ها مخرب است.

وی گفت: ما انتخابات جریان اجتماعی شورا‌ها را با یک جریان سیاسی برگزار می‌کنیم و این یک آسیب اجتماعی است و لیست‌های شورای شهر الزاما سیاسی بسته می‌شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها ابراز داشت: در قانون شورا‌ها باید به سمت مدل‌های مشارکت‌پذیری برویم و اگر گروهی ۳۰ درصد رای آورده به این میزان کرسی در شورا داشته باشد.

سروری بیان کرد: تایید صلاحیت افراد شورا یک کلاف سردرگمی است و مجلسی که ۷۰ درصد جمعیتش تغییر می‌کند، عضو هیئت نظارت بر شورا‌ها می‌شود و گاهی ممکن است برای نمایندگان شائبه رقابت هم پیش بیاد.

وی تصریح کرد: باید هیئت نظارت مستقلی برای شورا‌ها در نظر بگیریم و مدل انتخابات و هیئت نظارت نیاز به بازنگری جدی دارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: حاضریم پیشنهادات خود را به مجلس ارائه بدهیم، ۱۲۶ هزار نفر از مردم رای می‌گیرند با کمترین نظام آموزشی و اجازه می‌دهیم بر صندلی تصمیم‌گیری بنشیند و باید یک فرآیند آموزشی الزام‌آور برای اعضای شورا در نظر گرفته شود.