شهرداران جهان در اجلاس مشهد
به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا کلائی در دیدار با سفرا و سرکنسول های جدید ایران در 28 کشور جهان که با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و مشاور و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد انجام شد گفت: شهرمشهد با توجه به وجود بارگاه منور حضرت رضا(ع) و حضور سالانه 30 میلیون زائر که بیش از4 میلیون نفر از آنها زائران خارجی هستند ظرفیت های زیادی برای سرمایه گذاری دارد.
وی اضافه کرد: در سال های گذشته به ویژه چند سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه دیپلماسی شهری با سایر کلانشهرهای جهان به ویژه کشورهای همسایه انجام شده است.
وی تصریح کرد: نوع مراودات شهر مشهد و جایگاهی که این کلانشهر به ویژه در چند سال اخیر، در میان برخی کشورها از جمله کشورهایی که از لحاظ فرهنگی و مذهبی نزدیکی بیشتری با آنها داریم این زمینه را فراهم می کند تا بتوان از ظرفیت های سفرا و سرکنسول های ایران در بازاریابی و توسعه امر زیارت و اقتصاد مشهد استفاده کرد.
کلائی ادامه داد: باتوجه به اینکه یکی از سیاست های ما در شرایط کنونی توجه به دیپلماسی شهری در راستای توسعه فرهنگی و ایجاد رونق اقتصادی و سرمایه گذاری است اعلام آمادگی می کنیم تا با هماهنگی سفرا و سرکنسول های اجلاس شهرداران جهان را در مشهد برگزار کنیم.
** دعوتنامه شهرداران برای برگزاری اجلاس شهرداران جهان برای سفرا فرستاده می شود
درادامه این دیدار غلام عباس ارباب خالص سفیر جدید ایران در ترکمنستان و سرپرست نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شمالشرق کشور نیز با تقدیر از اقدامات شهرداری مشهد در حوزه دیپلماسی شهری اظهارکرد: شهردار مشهد اعلام آمادگی کرده اند تا با همکاری سفرا و سرکونسول های ایران اجلاس شهرداران شهرهای جهان در مشهد برگزار شود.
وی افزود: در همین راستا پس آماده شدن مقدمات دعوتنامه شهرداران جهت حضور در این اجلاس برای سفرا و کارداران ارسال خواهد شد تا در نشست های خود هماهنگی و رایزنی های لازم را دراین زمینه انجام دهند تا با برگزاری این اجلاس ظرفیتها شهر مشهد معرفی و زمینه همکاری های بیشتر فراهم شود.
* ظرفیت هایی که در مشهد وجود دارد به حق در کشور کم نظیر است
همچنین غلامحسین دهقانی معاون وزیر امور خارجه نیز در ادامه این دیدار افزود: امیدواریم سفرا و سرکنسول های ایران در چهارچوب درخواست هایی که شهردار مشهد برای کمک به برقراری ارتباط میان شهرهای کشورهای محل ماموریت خود با کلانشهر مشهد در راستای توسعه زیارت و بازاریابی دارد تلاش داشته باشند.
وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های مشهد در حوزه های مختلف که به حق در کشور کم نظیر است حضور سفرا و سرکونسول های ایران در 28 کشور جهان قبل آغاز ماموریت در این شهر و آشنایی آنها با این ظرفیت ها می تواند فتح بابی برای همکاری در این زمینه باشد.