جدول امتیازات منتقدان جشنواره کن ۲۰۲۲ (روز نهم) | نمرات «تصمیم به جدایی» پارک و «جرائم آینده» کراننبرگ

شهرآرانیوز - چان ووک پارک از زمان فیلم مشهورش، «پیرپسر» (۲۰۰۴) که نخل طلای کن را برد، تقریبا هر زمان در این جشنواره حاضر بوده درخشیده است. او حالا بعد از ۸ سال و آخرین فیلمش، «پیش‌خدمت»، به کن آمده و تا الان در مقایسه با دیگر فیلم‌ها بیشترین منتقد را با خود همراه کرده است. با این‌حال فیلم پارک، با توجه به سیاست‌های به‌خصوص کن، شاید برنده جایزه اصلی‌ جشنواره نباشد و نخل‌ طلا به فیلمی رادیکا‌ل‌تر و همسو با اقلیت‌ها و جریان‌های خاص و واجد نگاهی تازه اهدا شود.

«تصمیم به جدایی» داستان کاراگاهی را دنبال می‌کند که در حال تحقیق درباره مرگ مردی است که از کوهستان سقوط کرده است. این کاراگاه در حین تحقیق شیفته همسر این مرد می‌شود.

جدول امتیازات منتقدان جشنواره کن ۲۰۲۲ (روز هفتم) | «تصمیم به جدایی» بالاتر از «زمان آرماگدون»

اما فیلم مهم و قابل‌انتظار دیگری که روز گذشته با اکران در جشنواره به جدول امتیازات منتقدان راه پیدا کرد، «جرائم آینده» دیوید کراننبرگ بود؛ فیلمی که به نوعی بازگشت به سبک و ژانری است که او را با آن می‌شناسیم: وحشت بدن یا وحشت بیولوژیکی. فیلم «جرائم آینده» با میانگین امتیاز ۲.۵ نمره‌ای متوسط به بالا گرفته است.

داستان «جرائم آینده» در آینده‌ای نه‌چندان دور اتفاق می‌افتد؛ زمانی که انسان با سازگاری انسان با محیط مصنوعی بدنش هم دستخوش دگرگونی‌ها و جهش‌های جدید می‌شود. سائول تنسر (ویگو مورتنسن)، هنرمند مشهور پرفورمنس، همراه با شریک خود کاپریس (لئا سیدو)، دگردیسی اندام‌های خود را در اجراهای آوانگارد به‌طور عمومی به نمایش می‌گذارد. 

جدول امتیازات منتقدان جشنواره کن ۲۰۲۲ (روز هفتم) | «تصمیم به جدایی» بالاتر از «زمان آرماگدون»

برای دیدن عکس در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید

فیلم «برادران لیلا» سعید روستایی هم قرار است امروز در جشنواره کن اکران شود و باید ببینیم نظر منتقدان درباره نماینده ایران چه خواهد بود.


معرفی فیلم‌های جشنواره کن ۲۰۲۲ + تریلر فیلم‌‌ها