حسینی بازیکن فصل لیگ بیست و یکم| ستاره استقلال مدعی شماره یک تیم ملی!

گروه ورزش|شهرآرانیوز، درسال‌های اخیر مراسم برترین‌های فوتبال ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد، اما به نظر می‌رسد با بهبود اوضاع این بار مراسم برترین‌ها در دستور برگزاری قرار بگیرد. در همین راستا نگاه‌ها به انتخاب بهترین بازیکن فصل خواهد بود که به نظر می‌رسد سید حسین حسینی شایستگی بیشتری در قیاس با دیگر گزینه‌ها داشته باشد.

آماری که از سیدحسین حسینی باقی مانده نشان می‌دهد دروازه‌بان استقلال با فاصله قابل توجه نسبت به دیگر بازیکنان در صدر تأثیرگذار‌ترین بازیکنان تیمش قرار دارد. حسینی در فصلی که فقط یک بازی به پایان آن باقی مانده ۱۷ بار موفق به کلین‌شیت شده و اگر در بازی آخر نیز دروازه استقلال را بسته نگه دارد، ۱۸ کلین‌شیت را در کارنامه خود به ثبت خواهد رساند.
فارغ از اینکه او در دوران حضورش در چهارچوب دروازه استقلال چند بار دروازه تیمش را بسته نگه داشته، به لحاظ فنی و واکنش‌هایی که لازم است یک دروازه بان نشان دهد فصل متفاوتی را سپری کرده است. حسینی در فصلی که گذشت در اغلب موقعیت‌های تک به تکی که برای رقبا به دست می‌آمد کامیاب بود. او با خروج‌های بموقع و جای‌گیری‌های مناسب توانست بسیاری از فرصت‌های گلزنی حریف را خنثی کند.
علاوه بر آن، آنالیز عملکرد حسینی نشان می‌دهد که در خروج‌ها نیز درصد بالایی از موفقیت را به ثبت رسانده که این وضعیت ناشی از استمرار در تمرینات است.
درکنار حسینی می‌توان از مهدی ترابی و امیرحسین حسین زاده و حتی کوین یامگا نیز به عنوان گزینه‌های دریافت جایزه بهترین بازیکن فصل نیز یاد کرد. گادوین منشاء هم به واسطه گل‌هایی که به ثمر رسانده در این ردیف است، اما به هرحال آمار‌ها به سمت سید حسین حسینی سنگین‌تر است.