رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: نقطه عطف انقلاب ۱۵خرداد بود

همتی| شهرآرانیوز، حسن موحدیان در آغاز چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به اینکه در آستانه سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب (ره) هستیم، اظهارکرد: یاد و خاطره امام راحل (ره) را گرامی می‌داریم و باید توجه داشت مهمترین موضوع در رابطه با امام‌خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، رسالتی است که ایشان برای انقلاب تعریف کردند.

وی گفت: مهمترین ماموریت نظام مقدس جمهوری اسلامی، حمایت از مظلومان، محرومان و مستضعفان عالم است که تاکنون به همین دلیل، هزینه‌های بسیاری داده‌ایم، ولی این رسالت فراموش نشده است؛ برهمین اساس بوده که نام و یاد امام‌خمینی (ره) همیشه زنده است و این ماموریت را با قوت و قدرت دنبال خواهیم کرد.

موحدیان در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام ۱۵ خرداد، از این رویداد به عنوان نقطه عطف انقلاب یاد کرد و افزود: قیام ۱۵ خرداد از چنان جایگاهی برخوردار است که امام (ره) تاکید فرمودند قیام ۱۵ خرداد هیچ‌گاه نباید فراموش شود و شاکله انقلاب از این قیام خونین شکل گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تبریک ۱۱ خردادماه، سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، تصریح کرد: این روز را به یکایک دختران این مرز و بوم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و آرزوی توفیق و سلامتی دختران ایرانی و به ویژه دختران مشهدالرضا (ع) را داریم.

موحدیان با بیان اینکه یکی از رویکرد‌ها و سیاست‌های شورای ششم، ترویج گفتمان خدمت و گفتگو با مردم بوده، گفت: بسیار خرسندیم که با بهبود شرایط کرونایی، فرصت ارتباط مستقیم با شهروندان و برگزاری نشست‌های پای حرف مردم در مساجد فراهم آمده است؛ این تعامل و گفتگو با مردم، از مطالب مدنظر مقام معظم رهبری هم بوده که باید هرروز قوی‌تر دنبال شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: پروژه‌های زودبازده و پیشران توسعه محلات حاشیه شهر و کم‌برخوردار، از نخستین مصوبات شورای شهر بوده که امیدواریم با همت و تلاش مضاعف شهرداری، این پروژه‌ها با سرعت بیشتری دنبال شوند و به سرانجام برسند.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های زودبازده و پیشران توسعه، افزود: امیدواریم با همت و تلاش مضاعف شهرداری، این پروژه‌ها با سرعت بیشتری دنبال شوند و به سرانجام برسند.

موحدیان اشاره‌ای هم به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس داشت و تصریح کرد: شورا‌های شهر نیز به عنوان مجلس محلی باید نسبت به این فرمایشات توجه جدی داشته باشند چراکه مشمول اعضای شورا‌های شهر نیز می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: مقام معظم رهبری در این فرمایشات به تشریح شاخصه‌های نماینده انقلابی می‌پردازند که از جمله آن‌ها می‌توان به ساده‌زیستی و دوری از تجملات و اعیان نشینی، مسئولیت‌پذیری، مردمی بودن، اصلی و فرعی کردن مسائل کشور و مقدم داشتن حل مسائل اصلی، اجتناب از تبعیض و فساد، همکاری صمیمانه با قوا و دستگاه‌های مختلف و پرهیز از گروکشی و معارضه اشاره کرد.

موحدیان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که نماینده انقلابی با عموم مردم همراه است، ولی عوام‌زده و جو زده نیست، افزود: ایشان تاکید دارند اگر تصمیم و قانون‌گذاری براساس تصمیم کارشناسی و تخصصی دارید، تحت تاثیر جنجال‌ها و فضاسازی‌های علیه مجلس و قانون قرار نگیرید و پیوسته پایبند به قوانین، از جمله قانون اساسی باشید.

ساختمان‌های ناایمن شهر معرفی شوند

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: شهرداری مشهد باید اسامی ساختمان‌های ناایمن و فاقد شرایط ایمنی را رسما اعلام نماید چراکه در خصوص جان مردم نباید تعارف داشت.
مجید طهوریان عسکری با اشاره به حادثه تلخ و ناگوار «متروپل» آبادان، اظهارکرد: پیام مقام معظم رهبری در این خصوص، نشان از اهمیت پرداختن به حوادث مشابه متروپل آبادان است.

وی افزود: حدود ۳ ماه قبل، شورای شهر مشهد در مصوبه‌ای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری را مکلف به بررسی ساختمان‌های دارای اشکال فنی کرد که این دقت نظر اعضای شورای شهر و شهرداری، شایسته تقدیر است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از شهردار و شهرداری مشهد مقدس خواست تا اسامی ساختمان‌های فاقد شرایط ایمنی را اعلام نمایند و گفت: چرا همشهریان مشهدی با همسر و خانواده خود در مجتمعی حضور پیدا کنند که ناایمن بوده و هر لحظه خطر آن‌ها را تهدید می‌کند؟!

طهوریان عسکری تصریح کرد: درخصوص جان مردم نباید تعارف داشت و شهرداری باید اسامی ساختمان‌های غیر ایمن را به شکل رسمی اعلام کند.

وی گفت: همزمان ساختمان‌ها نیز باید مجاب به تامین شرایط ایمنی شوند و دستگاه قضایی نیز با متولیان برخورد کنند تا شاهد حادثه‌ای شبیه متروپل آبادان نباشیم.

تصویب لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر

ماده واحده: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، نسبت به نامگذاری تعدادی از معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر به شرح ذیل اقدام نماید.
۱-نامگذاری معبر فرعی شهید آوینی ۳۴ با حفظ شماره به نام شهید حسن جلال آبادی (منطقه ۴)
۲-نامگذاری معبر فرعی طبرسی شمالی ۵۷ با حفظ شماره به نام شهید محمد وظیفه دان (منطقه ۴)
۳-نامگذاری معبر فرعی آیت الله هاشمی رفسنجانی ۱۲ با حفظ شماره به نام شهید کریم اندرابی (منطقه ۱۲)