تفاوت کرایه اتوبوس در خطوط حومه و شب‌کار با خطوط شهری روزانه در مشهد

به گزارش شهرآرانیوز، "علی‌اصغر نیشابوری"در خصوص تفاوت کرایه برخی خطوط افزود: طبق قانون، هزینه سرویس‌دهی اتوبوس خطوط به حومه شهرکه دارای مسافت‌های طولانی و مسافر کمتر هستند بیشتر از خطوط روزانه شهری است.

وی اضافه کرد: این موضوع از گذشته نیز بوده و هرسال با اخذ مصوبات مربوطه، نرخ خطوط حومه تعیین و بیشتر از خطوط روزانه شهری بوده است.

نیشابوری افزود: میانگین تراکنش روزانه در خطوط حومه به‌مراتب کمتر از خطوط شهری بوده و با فرض برابر بودن هزینه‌های هر دستگاه ناوگان شهری و حومه، به‌طور متوسط بهای تمام‌شده در خطوط حومه حدود ۳۴ درصد بیشتر از خطوط شهری است و به هر میزان که تراکنش یک خط حومه کمتر باشد، برای برقراری و تداوم سرویس‌دهی، هزینه بهای تمام‌شده آن خط نیز از میزان ذکرشده بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد تصریح کرد: بر همین اساس کرایه خطوط ۷۰۲، ۵۰۲، ۴۰۲، ۴۰۱، ۳۰۲ و ۴۰ با من کارت هزار و ۱۰۰ تومان و به‌صورت نقدی هزارو ۸۰۰ تومان تعیین‌شده است.

نیشابوری ادامه داد: همچنین خطوط ۷۰۴، ۵۰۶، ۵۰۵، ۵۰۴، ۵۰۳، ۳۰۵، ۳۰۴، ۳۰۳ و ۱۲۰۵ نیز با استفاده از من‌کارت مبلغ هزار و پانصد و به‌صورت نقدی دو هزار و چهارصد تومان درنظرگرفته شده است.
وی اضافه کرد: خطوط ۳۰۶ و ۳۰۷ نیز با من کارت مبلغ دو هزار تومان و به‌صورت نقدی سه هزار تومان و خطوط ۲۰۷.۱، ۲۰۷، ۲۰۶ و ۵۰۱ هم با من کارت دو هزار و پانصد و به‌صورت نقدی سه هزارتومان تعیین‌شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد افزود: همچنین کرایه خطوط فوق‌العاده شب‌کار در ساعت اول با من کارت هزار و پانصد تومان و نقدی دودهزار و چهارصد تومان و در ساعات بعدی با من کارت دو هزارتویمان و به‌صورت نقدی سه هزارتویمان درنظرگرفته شده است.