نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: نیازمند پژوهش‌های کاربردی از سوی دانشگاهیان در حوزه مدیریت شهری هستیم

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ناصحی در نشست هم‌اندیشی شهردارمشهد با اساتید دانشگاه‌ها افزود: مهم‌ترین رشته دانشگاهی که با مدیریت شهری مرتبط است حوزه شهرسازی و معماری است و این نکته باید به‌عنوان نقطه کانونی میان شهرداری و اساتید و دانشگاهیان حوزه شهرسازی موردتوجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: معتقدیم آنچه در دانشگاه‌های شهرسازی تدریس می‌شود باید موضوعاتی باشد که موردنیاز شهر و شهرداری است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، بابیان اینکه نکته‌ای که دانشجویان رشته شهرسازی باید به آن توجه داشته باشند این است که مدیریت شهری و شهری‌اید بتواند از ثمره تلاش آنان جهت توسعه شهر استفاده کند اظهار کرد: مهم‌ترین پشتوانه علمی و تئوری مدیریت شهری دانشگاه‌ها و دانشگاهیان شهرسازی و معماری هستند.

ناصحی ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه‌ای که شهر سازان دارند آمایش سرزمینی است یعنی برای مدیریت فضایی و کاربری شهر به شهرداری برنامه ارائه کند و دانشگاهیان باید دراین حوزه به مدیریت شهری کمک کنند و دراین مسیر ما باید زمینه‌ها را آماده کنیم.

وی افزود: مدیریت شهری اکنون به پژوهش‌های کاربردی و به‌ویژه آینده‌پژوهی که جزو موضوعات روز هر رشته علمی ازجمله شهرسازی است نیاز دارد لذا نقش اساتید و دانشجویان در مشخص کردن مسیر درست آینده شهر بسیار مهم است.